معاون وزیر اقتصاد: بیشترین خواسته مراجعان میز خدمت در تبریز تسهیلات خرد است

تبریز-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده تام الاختیار وی در سفر استانی به آذربایجان شرقی گفت: بیشترین فراوانی مطالبات مردمی در این حوزه مربوط به دریافت تسهیلات خرد و وام های قرض الحسنه است.

به گزارش ایرنا، ذبیح الله سلمانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری میز خدمت وزارت امور اقتصادی و دارایی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این میز خدمت از امروز به مدت سه روز در محل سالن ورزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از ساعت هشت تا ۱۸ بدون وقفه برپا شده است و آماده پاسخگویی به مردم در حوزه فعالیت وزارتخانه مزبور و سازمان ها و ادارات تابعه هستیم.

وی با بیان اینکه درخواست های مردمی به صورت سریع و شفاف در این محل مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ های دقیق داده می شود، یادآور شد: با توجه به حجم زیاد درخواست های مربوط به وام های قرض الحسنه و تسهیلات خرد، نیازی به مراجعه مردم به میزهای خدمت نیست.

سلمانی ادامه داد: سامانه های اینترنتی و تلفنی ۱۱۱ سامد به طور شبانه روزی آماده دریافت هر گونه درخواست مردمی در جریان سفر استانی است و مردم آذربایجان شرقی می توانند از این طریق مطالبات خود را ارایه و پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی درخواست برای تسهیلات از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف صنعت و تجارت را از دیگر مطالبات مردمی از میز خدمت وزارت امور اقتصادی و دارایی برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه دولت تلاش می کند تا حد امکان دستورات لازم را به بانک های عامل ابلاغ کرده و از تولیدکنندگان حمایت کند.

سلمانی سقف تسهیلات خرد در جریان سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی را ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد که از منابع دور اول سفر حدود ۸۰ درصد درخواست ها توسط بانک ها پرداخت شده است.

سلمانی سقف تسهیلات خرد در جریان سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی را ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد که از منابع دور اول سفر حدود ۸۰ درصد درخواست ها توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی همراهی بانک های عامل در زمینه ارایه تسهیلات را مناسب توصیف کرد و ادامه داد: همکاری بانک های دولتی و خصوصی در حوزه ارایه تسهیلات خرد سفرهای استانی رضایت بخش است و در زمینه بخشودگی جرایم معوقه نیز همکاری ها و مساعدت های خوبی از خود نشان داده اند.

سلمانی به تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره و اضافه کرد: این تسهیلات در قالب حمایت از اشتغال و تولیدکنندگان پرداخت می شود که گام های بسیار مهم و مثبتی از سوی بانک ها در این حوزه برداشته شده است که در رونق تولید اتفاقات خوبی را رقم می زند.

میزخدمت/ معاون وزیر اقتصاد: بیشترین خواسته مراجعان تسهیلات خرد است
"ذبیح الله سلمانی" معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی

به گزارش ایرنا، میز خدمت وزارت امور اقتصادی و دارایی در قالب ۲۴ میز خدمت شامل بانک های دولتی و خصوصی، گمرکات، منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان، بورس، بیمه های دولتی و عیردولتی، امور مالیاتی و جمع آوری و فروش اموال تملیکی اکنون در سالن ورزشی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی برپاست.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند بر این اساس ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha