اجرای ۵۰ طرح میراث فرهنگی استان سمنان در دست پیگیری است

سمنان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اجرای ۵۰ طرح سه حوزه مرتبط با این اداره کل، از طریق برگزاری نشست‌های پیگیری جذب اعتبارات، در دست اقدام است.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، نسیبه همتی روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله دستگاه‌های اجرایی است که علاوه بر اعتبارات استانی، دارای اعتبارات ملی و اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ۵۰ طرح در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل مرمت و احیای بافت ها و بناهای تاریخی، توسعه و تجهیز موزه‌ها، طرح‌های مطالعاتی و زیرساخت‌های گردشگری، دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در دست اقدام است.

وی گفت: این طرح‌ها از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ است که تاکنون ۲۵ طرح به مرحله اجرا رسیده است و شرح خدمات سایر طرح‌ها تهیه شده و در مرحله عقد قرارداد است.

وی با اشاره به روند مستمر پیگیری‌ها نسبت به نحوه جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای افزود: اجرای یک طرح مستلزم طی مراحل مختلفی ازجمله توجیه فنی و تهیه شرح خدمات، بارگذاری در سامانه تدارکات الکترونیک دولت، تعیین مجری و انعقاد قرارداد با پیمانکار است و هر فرایند مشمول زمان می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تخصیص ناکافی، تدریجی و دیرهنگام اعتبارات مصوب، از چالش‌های اساسی هزینه‌کرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha