استاندار سمنان: همه بخش‌ها با محوریت سه شهرستان غربی استان در آماده‌باش قرار گیرند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی بیش از ٨٠ میلمتر در سه شهرستان استان، گفت: تمام بخش‌ها برای امدادرسانی احتمالی در غرب استان در آماده‌باش قرار گیرند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر پنجشنبه در نشست اضطراری ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری، افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت جوی استان و اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با تهدیدات احتمالی رگبار ، رعد و برق ، وزش شدید باد و سیلابهای احتمالی در استان و به‌ویژه شهرستانهای گرمسار ، آرادان و سرخه تشکیل شد.

به گفته وی، پیش بینی ۸۴ میلیمتر بارندگی در طی ساعات آینده در استان و به‌ویژه سه شهرستان گرمسار ،آرادان و سرخه ، حجم قابل توجهی است که می تواند منجر به سیلاب شود و ضروری است که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: موضوع مدیریت جاده اصلی تهران- مشهد حد فاصل شهرستان‌های سرخه تا آرادان در استان سمنان و بحث اعلام هشدار به کشاورزان و باغداران از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه فرمانداران ، بخشداران و دهیاران قرار گیرد.‌

وی با اشاره به اینکه اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری نسبت به اطلاع رسانی به تمامی دهیاران برای آماده‌باش کامل و استقرار در روستا اقدام کنند، افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها به‌صورت کامل در آماده‌باش و در محل شهرستان حضور داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: پلیس راه استان از طریق استقرار تیم های پلیس در محورهای مواصلاتی استان حضور فعال داشته باشد و مدیران کل راه و شهرسازی استان به تمام پیمانکاران فعال طرف قرارداد نسبت به آماده‌باش کامل تجهیزات و ادوات سنگین و پشتیبانی لازم در صورت لزوم اطلاع رسانی کنند.

استاندار سمنان: همه بخش‌ها با محوریت سه شهرستان غربی استان در آماده‌باش قرار گیرند

استاندار سمنان با اشاره به اینکه هلال احمر استان در خصوص تامین بسته های غذایی و همچنین اسکان احتمالی مسافران پیش‌بینی لازم را داشته باشد، ابراز داشت: آموزش و پرورش نیز با هماهنگی فرمانداران استان نسبت به پیش بینی اسکان احتمالی مسافران در مدارس استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه اداره کل امور عشایری استان هرچه سریع تر هشدارهای لازم را به عشایر ابلاغ کند، گفت که سازمان جهاد کشاورزی استان به باغداران درباره مسیر احتمالی سیلاب اطلاع‌رسانی کند.

وی گفت: دانشگاههای علوم‌پزشکی استان آمادگی کامل جهت پذیرش احتمالی مصدومان را داشته باشند و سامانه ۱۱۰ استان با اولویت تماس‌های اطلاع رسانی سیل ، در آماده باش کامل باشد.

به گفته هاشمی، شهرداری های استان بحث پاکسازی و لایروبی جوی های آب و پل ها را جدی بگیرند و در حالت آماده باش کامل باشند. فرمانداران سه شهرستان گرمسار ، آرادان و سرخه فهرست کشیک خود را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: دستگاههای امدادی شامل شرکت توزیع نیروی برق و شرکت مخابرات ، در صورت صدمه به زیر ساخت ها یا قطع شبکه، به سرعت اقدام کنند.

هشدار قرمز امروز هواشناسی استان سمنان با توجه به هشدار نارنجی اعلام‌شده پیش از این و برای بعدازظهر امروز پنجشنبه تا اوایل وقت فردا جمعه نوزدهم خرداد و به ویژه با توجه به پیش‌بینی‌های بارشی برای ارتفاعات شمال غربی استان اعلام شد.

به گزارش دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان، در پی جاری شدن سیل ناشی از بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰ روستا دچار خسارت شدند. سیل طی ۲۴ گذشته در سه شهرستان مهدیشهر، شاهرود و دامغان در استان سمنان موجب خسارت به زیرساخت‌ها، سازه‌های زیربنایی مانند پل‌ها، نهرهای کشاورزی، جاده بین مزارع، جاده‌ها و مزرعه‌های کشاورزی شد.

شهرستان مهدیشهر بیشترین میزان بارندگی را طی شبانه‌روز گذشته داشت؛ به طوری که ملاده ۳۸.۷، لِرد ۳۸، ده‌صوفیان ۲۴.۵، شهمیرزاد ۲۱.۵ و چاشم ۱۸ میلیمتر بارندگی به ثبت رساندند.

هشدار قرمز هواشناسی به معنای ضرورت اقدام فوری و همه‌جانبه و احتمال خسارت گسترده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha