امام جمعه موقت سمنان: همه بخش‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همراهی کنند

سمنان - ایرنا - امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: بخش‌های مختلف برای حضور پرشور ملت در انتخابات یازدهم اسفند امسال همراهی کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: حضور پرشور ملت در انتخابات دشمنان را بار دیگر ناکام خواهد کرد.

امام جمعه موقت سمنان: همه بخش‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همراهی کنند

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خرداد امسال، ادامه داد: هر فردی به دنبال جایگاه باعزت ایران در نظم نوین جهانی است باید به سهم خود در امیدافزایی و تقویت ایمان نقش‌آفرینی کند.

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: قشرهای مختلف برای ارتقای نشاط، امیدافزایی و تقویت ایمان در جامعه مسوول هستند و باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ریزش داشته است، اما جوشش این انقلاب بیش از ریزش آن است.

حجت‌الاسلام رستمیان یادآور شد: جوشش انقلاب اسلامی مرهون جوانانی است که با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب از مسیر انقلاب خارج نشدند و برای عزتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیج کوششی حتی فدای جان خویش دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به سالروز شهادت محمد عبدوس شهید دفاعی کشور در استان سمنان، افزود: جوانانی که در مسیر عزتمندی انقلاب اسلامی ایران جان ‌نثاری می‌کنند از جوشش‌های انقلاب هستند.

وی با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فتاح به عنوان اقتدار نظامی کشور، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران باید با قدرت و اقتدار به دست صاحبش امام عصر (عج) برسد.

حجت‌الاسلام رستمیان با تاکید بر تقویت وحدت و همدلی در استان سمنان، بیان کرد: وحدت عامل موفقیت و پیشبرد هدف‌ها است.

وی با اشاره به حضور استاندار انقلابی استان سمنان در بیش از ۳۲۰ روستای استان، افزود: بیش از ۸۰ درصد مصوبه‌های سفر استاندار به روستاهای استان عملیاتی شد که این تلاش‌ها نقشی مهم در ارتقای رضایتمندی و امیدافزایی دارد.

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: تخریب مسوولان جایز نیست، اما نقد آزاد است.

حجت‌الاسلام رستمیان که امامت جمعه شهرستان دامغان را عهده‌دار است، با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به حج تمتع، خاطر نشان کرد: ایراد خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان سمنان در هر هفته با حضور امامان جمعه شهرستان‌های دیگر استان اقدامی ارزشمند در تقویت وحدت است.

وی با اشاره به در پیش‌بودن هفته جهاد کشاورزی، تصریح کرد: در شرایط کم آبی، مدیریت مصرف آب و تقویت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در مدیریت مصرف مورد توجه ویژه باشد.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: خداوند اسراف‌کنندگان را دوست ندارد و انتظار می‌رود صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدنظر بخش‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به هفته محیط زیست اضافه کرد: آلودگی پلاستیکی خطر بزرگ برای محیط زیست محسوب می‌شود، چرا که سال‌های زیادی برای تجزیه پلاستیک لازم است و فرهنگسازی در زمینه کاهش استفاده از پلاستیک نقشی مهم در حفاظت از محیط زیست دارد.

حجت‌الاسلام رستمیان افزود: تفکیک پسماند از مبدا در خانه به عنوان راهکاری در حفظ محیط‌زیست مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: حضور آگاهانه در نماز عبادی سیاسی جمعه ثوابی کمتر از حج تمتع ندارد و انتظار می‌رود آحاد جامعه در نماز جمعه حضور پرشور داشته باشند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به نامگذاری بیست و سوم ذی‌القعده به عنوان روز زیارت مخصوص امام رضا(ع)، افزود: زیارت ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام هشتم توفیق بزرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha