۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85135922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ابتکاری اشتغال نخبگان یزد در صنعت به صورت کشوری اجرا می‌شود

ایرنا- یزد- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد گفت: طرح اشتغال نخبگان و استعدادهای دانشجویی استان در صنایع که با ابتکار استاندار یزد شروع شد در کشور نیز اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، محمد علی شاه حسینی روز شنبه در نشست با جمعی از مدیران صنایع و دانشگاههای استان افزود: خوشبختانه این طرح باعث شد امیدی در نخبگان استان ایجاد شده و در تخصص و حرفه خود مشغول بکار شوند و این استعدادها هدر نمی رود و باعث مهاجرت نیز نخواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد گفت: خوشبختانه با استقبالی که در صنایع و معادن استان وجود دارد در سالجاری چشم انداز بسیار خوبی برای این طرح ایجاد شده و امیدواریم در کشور نیز سهمیه و اعتبار خوبی در این رابطه اختصاص و حمایت بیشتری صورت گیرد.

شاه حسینی اظهار داشت: در بسیاری از نشست هایی که استاندار یزد با نخبگان در داخل و خارج استان داشت، عمده درخواست این عزیزان اشتغال مرتبط با تحصیل آنها بود که خوشبختانه در این طرح تامین شده و نوید آینده ای روشن و موفق برای استان خواهد بود که در راستای سند یزد نوین اجرایی می شود.

طرح ابتکاری اشتغال نخبگان یزد در صنعت به صورت کشوری اجرا می‌شود

رییس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این نشست گفت: بورسیه و اشتغال نخبگان در واحد های صنعتی فقط مختص به نخبگان نیست و حتی دانشجویانی که در ترم های بالاتر قرار دارند نیز می توانند مشارکت داشته باشند و استعدادهای دانشگاه در این طرح قرار می گیرند.

حیدر مفتاحی زاده، افزود: لیست اسامی دانشجویان در سایت بنیاد نخبگان استان قرار گرفته و از طریق این نهاد نیز معرفی می شوند و بخشی از حق الزحمه آنها نیز توسط بنیاد نخبگان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی توافق نامه ای که با سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون و کار صورت گرفت، بیمه این دانشجویان و نخبگان بطور کامل پرداخت می شود و همه مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی را نیز شامل می شود.

طرح ابتکاری اشتغال نخبگان یزد در صنعت به صورت کشوری اجرا می‌شود

رییس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: این نیروهای مستعد که در واحدهای صنعتی مشغول بکار می شوند ، برای دوره سربازی نیز می توانند به فعالیت خود ادامه داده و سپس نیز در رشته خودشان در همین واحد اشتغال داشته باشند و البته هر ترم توسط واحد صنعتی ارزیابی در این زمینه صورت می گیرد و ادامه فعالیت منوط به تاییدیه واحد صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha