۵۱ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ۵۱ مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان برای توسعه مهارت آموزی طی سه ماهه نخست امسال صادر شد.

مهدی رحمدل روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجوزهای آموزشگاه های فنی وحرفه ای برای حمایت از بخش خصوصی و توسعه آموزش های مهارتی در سه روز برای متقاضیان صادر می شود.

به گفته وی؛ در بهار پارسال ۴۰ مجوز برای تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای در خراسان شمالی صادر شده است.

رحمدل خاطرنشان کرد: زمینه فعالیت بیشتر این آموزشگاه ها در رشته های مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و عمران و معماری است.

وی درباره ارایه خدمات آموزش مهارتی در بخش خصوصی گفت: در استان ۴۰۹ آموزشگاه در زمینه ارایه خدمات آموزش فنی و حرفه ای فعالیت دارند که ۶۴ حرفه در این آموزشگاه ها آموزش داده می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ارایه آموزش های مهارتی به میزان یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان هدف گذاری و برنامه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش دارد.

رحمدل افزود: بهار امسال آموزش های فنی و حرفه ای در قالب یکهزار و ۸۳۶ نفر دوره و ۳۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر ساعت ارایه شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اظهار کرد: در سه ماهه امسال برای ۱۵ نفر در آموزشگاه های آزاد استان اشتغال ایجاد شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی و بیش از ۲۵۰ آموزشگاه آزاد در بیش از ۳۰۰ حرفه به متقاضیان، آموزش مهارت های فنی ارایه می دهد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha