۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85139122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مجمع خیرین "یاری گران زندگی" در ۱۴ استان کشور تشکیل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین یاری گران زندگی کشور گفت: تاکنون این مجمع در ۱۴ استان با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی معتادان بهبودیافته تشکیل شده است.

حسن حمزه زاده روز سه شنبه در حاشیه مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: سایر استان ها نیز برای تشکیل مجمع خیرین یاری گران زندگی اعلام آمادگی کردند که تلاش برای تحقق این موضوع داریم.

وی گفت: این مجمع خیرین از سال گذشته با شعار "هر کمپ یک کارگاره اشتغالزایی" تشکیل شد و در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان بازوی اجرایی توانمندسازی معتادان بهبودیافته عمل خواهد کرد.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: گرچه تاکنون اقداماتی برای اشتغالزایی معتادان انجام شده است اما این مجمع به شکلی هدفمند با توجه به توانمندی ها، آموزش های مهارتی ارایه و برای بهبودیافتگان اشتغالزایی خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین یاری گران زندگی کشور با بیان اینکه اشتغالزایی حلقه مفقوده در چرخه مقابله با اعتیاد است، گفت: مانایی معتادان بهبودیافته متجاهر بسیار پایین است به گونه ای که براساس برآوردها بسیاری از این افراد دوباره به سمت اعتیاد بر می گردند.

وی افزود: این در حالی است که با ایجاد اشتغال و حمایت های اجتماعی از افراد بهبودیافته می توان کمتر شاهد بازگشت بهبودیافتگان به سمت اعتیاد بود.

حمزاده زاده خاطرنشان کرد: اگر کارگاه‌های اشتغالزایی را به همت کارآفرینان در مراکز ماده ۱۶ راه‌اندازی کنیم این ظرفیت انباشته در مراکز وارد عرصه کار شده و چرخه بهبود معتادان کامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا مجمع خیرین یاری گران زندگی خراسان شمالی با حضور مدیرعامل مجمع خیرین یاران زندگی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی، نیکوکاران و فعالان سازمان های مردم نهاد استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha