تعریض پل «مغانجیق» مراغه در ۶۰ ساعت

مراغه- ایرنا- تعریض و باکس‌گذاری پل «مغانجیق» و «کهجوق» مراغه که با توقف ۷۲ ساعته عبور قطار از روی آن در روز یکشنبه ۲۱ مردادماه آغاز شده بود، عصر سه شنبه و پس از ۶۰ ساعت کار مداوم به اتمام رسید و اکنون قطارهای مسافری و باری از روی آن عبور می‌کنند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه عصر روز سه‌شنبه با حضور در محل اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با تعریض این پل به مطالبه بیش از ۴۰ ساله اهالی روستاهای منطقه جامه عمل پوشانده شد و به زودی تردد از زیر پل نیز امکان‌پذیر می‌شود.

«داود اسدیان» افزود: اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی این طرح از محل اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور تامین شد.

به گفته وی توقف قطارها به اخذ مجوز از مسئولان ملی نیاز داشت و اجرای آن پس از پیگیری‌های مکرر در دولت مردمی محقق شد.

فرماندار مراغه اضافه کرد: با تعریض این پل نه تنها عبور و مرور خودروهای سنگین این منطقه به عنوان یکی از مناطق مهم تولید سیب شهرستان تسهیل می‌شود، بلکه ارزش اراضی نیز افزایش می‌یابد.

وی این را هم بیان کرد که با تعریض این پل، مسیر تردد به شهرک صنایع غذایی مراغه که عملیات اجرایی آن طی ماه‌های آینده آغاز خواهد شد نیز تسهیل می‌شود.

تقدیر اهالی از فرماندار

فرماندار مراغه و هیئت همراه وی از جمله بخشدار مرکزی این شهرستان پس از حضور در محل اجرای طرح، در روستای «قیه‌بلاغی» از روستاهای این منطقه حضور یافتند و اهالی نیز قبل از ورود آنان به مسجد، از آنان تشکر کردند.

«اسدیان» در جمع اهالی این روستا نیز با تاکید بر اینکه بهره‌وری محصول سیب این منطقه باید افزایش یابد، اظهار کرد: احداث شهرک صنایع غذایی در این منطقه نیز زمینه را برای تحقق آن فراهم می‌کند.

وی همچنین به حساسیت‌های اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی همراه با معاونانش در اولین ساعت‌های اجرای طرح در محل حضور یافته بود که نشاندهنده حساسیت اجرای آن است.

«اسدیان» از مشارکت و خودیاری اهالی نیز قدردانی کرد و افزود: اگر تعریض این پل بیش از چهار دهه به تعویق افتاد، دلیل آن حساسیت اجرای طرح بود زیرا علاوه بر تأمین اعتبار، ریسک بالایی داشت.

وی ادامه داد: حدود یک پنجم باغات سیب مراغه در این مسیر قرار دارد و تعریض این پل از هزینه‌های مضاعف و ترافیک عبور و مرور جلوگیری می‌کند.‌

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که چند طرح نیمه‌کاره دیگر شهرستان نیز در دولت مردمی تکمیل خواهد شد تا مردم شهرستان حلاوت استقرار دولت انقلابی را بچشند.

به گزارش ایرنا تعریض پل «مغانجیق» مراغه به عنوان یکی از مطالبه‌های دیرینه اهالی و از مصوبه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور روز ۲۱ خردادماه جاری آغاز شد تا تردد ۱۲ هزار روستایی ساکن در این مسیر پس از چندین دهه تسهیل شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی به خبرنگار ایرنا خبرنگار ایرنا گفته بود: «مغانجیق» و ۶ روستای دیگر این منطقه قطب تولید محصولات کشاوزی به شمار می‌رود و مسیر منتهی به آنها از زیر یک پل چهار متری می‌گذشت.

اروجعلی علیزاده ادامه داد: این مسیر پرتردد در نقطه تقاطع با خط ریلی به گره ترافیکی تبدیل شده بود و بر همین اساس تعریض آن طی سال گذشته و در دور نخست سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی تصویب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha