استاندار: دولت سیزدهم رکود اقتصادی ۱۰ ساله مازندران را شکست

ساری - ایرنا- استاندار مازندران گفت: دولت سیزدهم رکود اقتصادی ۱۰ ساله مازندران را در سال گذشته شکست و این دیار اکنون به رشد اقتصادی پنج درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باحضور محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور در محمودآباد بیان کرد: مازندران با تمام ظرفیت‌های ممتاز خود از جنگل و دریا گرفته تا سه بندر بزرگ و سه فرودگاه بین المللی به مدت ۱۰ سال رشد اقتصادی آن متوقف بود.

وی گفت: دولت سیزدهم با برنامه ریزی های درست و به کارگیری دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه توانست مازندران را از رکود خارج و در سال گذشته این دیار به رشد اقتصادی پنج درصدی رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی در مازندران داشته و توانست ۱۳۲ واحد تولیدی را از تملک بانک‌ها خارج و ۱۹۸ واحد صنعتی راکد را به مدار تولید برگرداند.

استاندار: دولت سیزدهم رکود اقتصادی ۱۰ ساله مازندران را شکست

استاندار مازندران با بیان اینکه، این دولت نرخ اشتغال در مازندران را ۱۱۸ درصد افزایش داد و از طرف دیگر نرخ بیکاری استان ۳.۲ درصد کاهش یافت، اضافه کرد: دولت با تلاش‌هایی که انجام داد از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی در سراسر مازندران جلوگیری کرد.

وی افزود: در سال گذشته ترانزیت کالا از مازندران ۱۱۵ درصد افزایش یافت و این آمار از دستاوردهای ماندگار دولت مردمی سیزدهم است.

حسینی پور با بیان اینکه، روسیه ۳۷۰ میلیارد دلار بازار واردات دارد که ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، گفت: در زمان حاضر تمام تلاش ما این است که با ایجاد و توسعه شبکه‌های گلخانه‌ای سهم خود را از بازار روسیه افزایش دهیم.

استاندار: دولت سیزدهم رکود اقتصادی ۱۰ ساله مازندران را شکست

همدلی رمز موفقیت است

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر اتحاد و همدلی رمز موفقیت است و در انتخابات پیش رو این اصل مهم را باید مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۴۰ انتخابات برگزار کرد که این اصل مردمی بودن نظام اسلامی ما را ثابت می‌کند، اضافه کرد: وظیفه همه ما این است که با روشنگری آحاد مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم.

به گزارش ایرنا، اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور فرمانداران استان‌های تهران، سمنان، گلستان، البرز، مازندران و گیلان به مدت سه روز در محمودآباد در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha