استاندار: انتخابات، مهم‌ترین ماموریت امسال ارگان‌های دولتی یزد است

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: انتخابات، مهم‌ترین ماموریت امسال همه ارگانهای دولتی استان است و این اقدام فقط مسئولیت وزارت کشور نیست و همه مسئولیت دارند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، روز پنجشنبه در دومین نشست شورای اداری استان در سالجاری افزود: کسب رضایت مردم و از بین بردن نارضایتی ها و ایجاد مشارکت بزرگ در سرلوحه فعالیت های ارگانهای دولتی قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: وظیفه استانداری مدیریت تجمعات نیست و نباید ضعف عملکرد نهادهای دولتی باعث تجمع گروه یا افرادی مقابل استانداری شود و با مردم باید گفت و گو و تبیین صورت گیرد.

استاندار یزد گفت: در متن مردم و در میدان بودن بخش بزرگی از مسئولیت مدیران دولت سیزدهم است و استفاده از قانون برای خدمت به مردم افتخار است .

فاطمی ادامه داد: در میدان جنگی که برعلیه کشور ما انجام می شود، مدیران دولتی نیز بعنوان فرماندهان این جنگ هستند؛و نباید کارها متوقف شود و باید راهکاری برای خدمت به مردم در راستای قانون اندیشه شود .

استاندار یزد گفت:حجم کارها در این دولت بسیار زیاد و قابل تقدیر است و دولت سیزدهم، دولت کار و تلاش مومنانه است و بدنه خدوم کارکنان دولت و مدیران این فعالیت ها را دنبال می کنند .

فاطمی ادامه داد: اگر گاها انتقاد و نکاتی گفته می شود به این معنی نیست که کاری انجام نمی شود بلکه تراز خدمت رسانی به مردم خیلی بالاتر باید باشد و توقع ما از مدیران و کارکنان در دولت سیزدهم بسیار بیشتر است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:پاسخگویی به رسانه ها و توجه به روابط عمومی و رسانه باید از اولویت های مدیران باشد و مدیران باید شخصا در امر تبیین اقدامات و همچنین پاسخگویی به رسانه ها اقدام کنند و از ملاک های جشنواره شهید رجایی نیز رسانه و اطلاع رسانی است.

استاندار یزد گفت: هر مدیری که حتی یک ریال از اعتبارات دولتی را بازگشت دهد ، بعد از گزارش ارگانهای ناظر باید استعفا دهد و هیچ مدیر و کارشناسی حق بازگشت اعتبارات که حق مردم است را ندارد .

فاطمی ادامه داد: استانداری مسئولیت هماهنگی دارد و نباید کم کاری ارگانها و مدیران دولتی ، به استانداری منتقل شود و در شهرستانها نیز فرمانداری ها همین گونه است و باید شخص مدیران و ارگانها پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم صادق الوعد است و ما حق نداریم اعتماد عمومی را خدشه دار کنیم و لذا مصوبات دولت سیزدهم و سفرهای شهرستانی خط قرمز ماست و باید اجرایی شود.

استاندار یزد گفت: آب ، مسکن ملی ، فرزند آوری ، فرهنگ ، فناوری و توجه به اقتصاد داخلی و تولید و کاهش تورم از اولویت های امسال در استان یزد خواهد بود و همچنان با قوت پیگیری خواهد شد.

استاندار: انتخابات، مهم‌ترین ماموریت امسال ارگان‌های دولتی یزد است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این نشست گفت:تدین و تفکر و تعقل باید در اولویت همه ما باشد و در زندگی خود بکار گیریم چون سرشت ما خدایی است و این مسیر نیز به سمت خداوند حرکت می کند.

آیت الله محمد رضا ناصری افزود: دشمنان هویت های مجهول درست کرده و باعث انحراف از مسیر می شوند و نباید از ذکر خدا غافل شویم .

وی اظهار داشت: مسئولان باید همت بلند داشته و هیچوقت متوقف نشوند و در همه امور نیز خداوند را حاضر و ناظر بدانید و فقط برای رضای خدا در خدمت به مخلوق انجام وظیفه داشته باشید.

امام جمعه یزد گفت: نا امیدی و بن بست نباید در ادارت و فعالیت های ما وجود داشته باشد و با فکر ، بدنبال راهکار جدید و عملیاتی باشیم و نباید خدمت به مردم بدلیل ضعف در مواردی متوقف شود.

رییس ستاد انتخابات استان یزد نیز دراین نشست گفت: امسال دو انتخابات مهم را داریم و همه ما وظیفه داریم در راستای حضور حداکثری مردم تلاش کنیم.

علی اکبر عزیزی افزود: رقابت ، سلامت ، امنیت و مشارکت در انتخابات ، از تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری است و حضور حداکثری مردم نیز از نقاط قوت جمهوری اسلامی در همه صحنه ها است.

وی ادامه داد: زمان بندی انتخابات نیز از ۱۹ اردیبهشت امسال آغاز شد و از مراحل مهم نیز استعفای کاندیداهای انتخابات از سمت های اعلام شده بود که امروز ۲۵ خرداد روز آخر این مهلت قانونی است و آموزش و آمادگی و ایجاد زیر ساخت ها نیز در دستور کار قرار دارد.

عزیزی افزود: بسته مشارکتی نیز برای انتخابات تهیه شده که به دستگاههای اداری ابلاغ می شود و انتخابات یکی از مهم ترین فعالیت های کشور است و همه باید کمک کنند و همه دستگاههای اداری نیز مکلف به انجام وظیفه هستند.

معاون سیاسی ، امنیتی اجتماعی استاندار یزد گفت: شوراهای اسلامی شهر گاها تصمیماتی را می گیرند که باعث نارضایتی مردم است و متاسفانه شهرداران هم انجام می دهند و بیشترین گلایه مندی مردم از شهرداری ها و دستگاههای اداری استان است که البته طی بیست سال گذشته ادامه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha