۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85141541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: مساله آب اولویت نخست استان است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: مساله آب اولویت نخست استان است که دولت با اجرای طرح های هدفمندی همچون استحصال آب های زیرزمینی و استفاده از پساب در پتروشیمی خراسان در صدد رفع آن است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنحشنبه در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: خشکسالی جدای از تنش آبی در روستاهای خراسان شمالی و زیان به بخش کشاورزی موجب شده هشت دشت از ۱۱ دشت این استان در زمره دشت های بحرانی قرار گیرد.

وی افزود: برای مقابله با کم آبی در خراسان شمالی طرح های مهمی همچون استحصال آب های زیرزمینی و طرح استفاده از پساب در پتروشیمی در حال اجرا است که با تحقق آن بخش زیادی از مشکلات آبی استان حل خواهد شد.

حسین نژاد گفت: استحصال آب های زیر زمینی در سفر استانی دولت مصوب شد که با اجرای کامل آن ۴۰ میلیون متر مکعب آب از چاه های عمیق منطقه سرانی شهرستان شیروان برداشت و به مناطق خشک خراسان شمالی تزریق می شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: استفاده پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان نیز از مصوبات سفر پر برکت رییس جمهور به استان بود که تکمیل سریع آن نیازمند شتاب دهی در تخصیص اعتبارات است.

وی با اشاره به اقدامات امیدبخش دولت برای جبران عقب ماندگی راه های روستایی، گفت: یکی از این عقب ماندگی ها، بهره مندی از راه ها به ویژه در حوزه روستایی است که در این راستا در یکسال اخیر ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شد و با بهره برداری از این راه ها شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۲ درصد ارتقا یافت.

حسین نژاد افزود: هم اینک میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب است.

تاکید بر تسریع در اجرای راه بجنورد به جنگل گلستان

رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی جزو استان هایی است که فاقد آزاد راه است و هر ساله شاهد تصادفات و جان باختن شهروندانی در مسیر بجنورد به جنگل گلستان هستیم.

حجت الاسلام رضا براتی زاده افزود: در سفر استانی دولت اعتبار خوبی برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شد اما روند تخصیص اعتبارات باید شتاب گیرد تا با تکمیل آن دیگر شاهد حوادث ناگوار در این مسیر نباشیم.

حضور در مزار شهدای گمنام بجنورد، بازدید از طرح های پتروشیمی خراسان و حضور در نشست شورای اداری خراسان شمالی از برنامه های سفر یک روزه وحیدی و هیات همراه به استان بود.

استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت به مرکزیت بجنورد در شمال شرق ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha