آموزش مهارت «نه گفتن» در مدارس جدی گرفته شود

گرگان_ایرنا_ سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد اهتمام ویژه‌ای می‌طلبد که برای این مهم باید از مدارس آموزش مهارت «نه گفتن» را به کودکان و جوانان جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نادری روز دوشنبه در آیین «همایش یاریگران زندگی در روستاها» افزود: بسیاری از فرزندان بدون آموزش‌های ابتدایی در دام اعتیاد می‌افتند و باید با توجه به این موضوع فعالیت‌های روانشناسی و مشاوره‌ای در سطح آموزش ابتدایی و متوسطه انجام شود تا دانش دانش آموزان استان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: با «طرح یاریگران زندگی در روستا» معضل آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد را سعی داشته به نقطه صفر برسانیم.

وی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی در ۳۰ درصد روستاها با همکاری دهیارها، معتمدین و شوراهای روستا در حال انجام بوده که در راستای پاک کردن جامعه از اعتیاد تلاش می‌کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان گفت: با پردازش مساله و نتیجه عملی این طرح در ابتدای فعالیت بالای ۶۰ درصد انتظار رویکرد مثبت هستیم که پیرو آن امیدواریم اعتیاد به حاشیه برده شود.

آموزش مهارت «نه گفتن» در مدارس جدی گرفته شود

نادری افزود: هر کس یک نفر را نجات دهد بی‌شک کل بشریت را نجات داده است و این سفارش تاکید شده در آیات قرآن است.

وی اظهار داشت: طرح توسعه مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ توسکستان اقدام ارزشمند برای ارتقای امنیت اجتماعی و برای جمع‌آوری معتادان متظاهر امری خداپسندانه است که با جدیت از سوی دولت سیزدهم در حال اجرا است.

این پروژه شامل شش سالن (هر سالن ۲۴۰ متر مربع) به عنوان محل اسکان معتادین، فضای مربوط به تأسیسات، سرویس بهداشتی، حمام و فضای هواخوری است که مطالعات آن از فروردین و عملیات اجرایی آن از خردادماه آغاز شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار و حرفه‌آموزی برای معتادان بهبودیافته بیان کرد: یادگیری مهارت و حرفه و فراهم کردن اشتغالزایی برای این افراد باید به صورت ویژه دنبال شود تا انشاالله بهبودیافتگان با امنیت روانی و اجتماعی دیگر به اعتیاد بازنگردند.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار و سرشماری، حدود ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و بیش از سه میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی اقتصاد کشور مشغول فعالیت هستند که این بخش حدود ۳۰ درصد به اقتصاد ملی کشور کمک می‌کند.

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در مردمی‌سازی و استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه شبکه‌های روستایی همچنین با هدف اتخاذ استراتژی توسعه متوازن و بکارگیری رویکرد اجتماعی با اولویت پیشگیری و عدالت توزیعی برنامه‌های پیشگیری و آگاهی‌بخشی و ایجاد حساسیت اجتماعی در جامعه روستایی، ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، «طرح یاریگران زندگی در روستا» علاوه بر مناطق آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و اردبیل، پس از ابلاغ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به استانداران سراسر کشور اجرا شده است.

در قالب اجرای این طرح ملی و مردم‌پایه به‌منظور صیانت از منابع انسانی مؤثر در تولید ملی و بنیاد خانواده، سالم‌سازی محیط زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی مردم و آموزش مهارت «نه گفتن» به جامعه هدف شامل کودکان، نوجوانان و جوانان روستاها در نخستین سال ۳۰۰ روستای گلستان از خدمات طرح یاریگران زندگی بهره‌مند شده و کردکوی، گنبدکاووس و کلاله نخستین شهرهای استان بودند که این طرح را در پایگاه روستاهای هدف با حضور امام جماعت، دهیار، مسوولان مراکز آموزشی، اعضای شورای اسلامی، بهورز، فرمانده پایگاه بسیج و تعدادی از جامعه نخبگان روستا اجرا کردند؛ این طرح در سال دوم ۳۰۰ روستا و در پایانی ۴۰۰ روستای گلستان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و ۴۷ درصد از ساکنان آن روستایی و امرار معاش آنها بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha