۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85001389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاهای گلستان آغاز شد

گرگان - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: طرح نمونه کشوری یاریگران زندگی در روستا با هدف سالم‌سازی محیط زندگی و آموزش مهارت "نه گفتن" به جامعه هدف شامل کودکان، نوجوانان و جوانان روستاها در گلستان آغاز شد.

مهدی طالبی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح در نخستین سال ۳۰۰ روستای گلستان از خدمات طرح یاریگران زندگی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: کردکوی، گنبدکاووس و کلاله نخستین شهرهای گلستان هستند که این طرح را در پایگاه روستاهای هدف با حضور امام جماعت، دهیار، مسوولان مراکز آموزشی، اعضای شورای اسلامی، بهورز، فرمانده پایگاه بسیج و تعدادی از جامعه نخبگان روستا اجرا می‌کنند.

به گفته وی این طرح در سال دوم ۳۰۰ روستا و در پایانی ۴۰۰ روستای گلستان را زیر پوشش قرار می‌دهد و امیدواریم با استفاده از آن، خلا توجه به جامعه روستایی در پیشگیری از اعتیاد برطرف شود.

جمع آوری بیش از هزار معتاد متجاهر در گلستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۶ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و به مراکز درمانی ترک اعتیاد فرستاده شدند.

طالبی افزود: ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر گلستان ۱۰۰ نفر است که کمبود مرکز نگهداری با استفاده از ظرفیت مراکز اقامتی ترک اعتیاد جبران شده است .

وی با تاکید بر گسترش مبارزه با مواد مخدر در جامعه، افزود: بهترین راه مبارزه با این آسیب، سرمایه گذاری بیشتر در بخش اجتماعی کردن آن بوده که مبارزه با کرونا می تواند الگوی خوبی در این بخش باشد.

کشف ۹ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گلستان

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی گلستان هم در این نشست خبری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان با متلاشی شدن ۱۴ باند تهیه و توزیع کشف شد. 

سرهنگ مجید زائری افزود:  از این مقدار، پنج هزار و ۹۱۳ کیلوگرم تریاک معادل ۶۲ درصد، ۷۵۲ کیلوگرم حشیش معادل هشت درصد، ۵۱۰ کیلوگرم شیشه معادل ۶ درصد، یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گل و گراس و ۳۰۰ کیلوگرم هروئین و مورفین بوده است.

وی ادامه داد: در ابن ارتباط ۲۰۱ قاچاقچی، ۲ هزار و ۳۵ معتاد دستگیر و ۴۰ دستگاه خودرو و ۱۱ قبضه اسلحه شکاری و جنگی کشف و ضبط شده است .

سرهنگ زائری گفت:  امسال در میان کشفیات مواد مخدر در استان، ماده مخدر  گلستان و گراس ۱۳۰ درصد و ماده مخدر شیشه ۳۰ درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی گفت: امسال با کشف ۱۳۵ هزار سی سی شربت متادون و اپیون و  ۱۵۴ هزار و ۸۴۷ عدد انواع قرص اعتیادآور ، ۴۰ واحد صنفی در استان پلمب شده است.

وی از شناسایی ۱۱۲ نقطه آسیب پذیر در استان خبر داد و گفت: پلیس مواد مخدر این مناطق را ویژه تحت کنترل دارد .

سرهنگ زائری افزود:  ۱۰۰ مدرسه در معرض آسیب مواد مخدر تا شعاع ۵۰۰ متری دارای فعالیت خرده فروش در استان شناسایی و تحت کنترل  پلیس مواد مخدر است.

وی با اشاره به این که گرایش استفاده از ماده مخدر صنعتی بیشتر از سنتی شده است، گفت: گرایش به سمت استفاده صنعتی ماده مخدر زنگ خطر بوده که اکنون عمده ترین مصرف کنندگان مواد مخدر، شیشه هستند.

وی تاکید کرد: اقدام پلیس مواد مخدر گلستان برای مقابله با جدیت تداوم دارد که ۵۰ درصد از چهار هزار و ۵۰۰ خرده فروش مواد مخدر شناسایی شده در سطح استان، تاکنون دستگیر شده اند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و ۴۷ درصد از ساکنان آن روستایی و امرار معاش آنها بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha