سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین امکان برای خنثی کردن جنگ ترکیبی است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی که درگیر جنگ ترکیبی با بیش از ۳۰ مولفه هستیم، سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از بهترین مجموعه‌ها برای خنثی کردن جنگ ترکیبی و شناختی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد استان با موضوع "جشنواره ملی طلایه‌داران شکوه ایران زمین" افزود: توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد استان به طور ویژه در دستور کار است و برای گروه‌های واجد تخصص و تجربه لازم که برنامه‌های آنها عملیاتی و طبق اساسنامه مشخص باشد، مجوز صادر می‌شود.

وی گفت: فرمانداران باید با سمن‌ها در هر شهرستان ارتباط خوبی داشته باشند و این تعامل منجر به رفع مشکلات در حوزه های مختلف شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع مالیات سازمان‌های مردم‌نهاد پیگیری شده گفت: ارسال اظهارنامه برعهده تشکل‌های غیردولتی است اما اخذ مالیات از آنها نباید انجام شود.

وی ادامه داد: دشمن با ابزارهای مختلف در اختیار اعم از فضای مجازی، مواد مخدر و موضوعات اطلاعاتی، جاسوسی و رایانه‌ای، جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده و تلاش دارد به نسل جوان القا کند که او پیروز میدان است و در این مسیر از ابزار نرم همچون فیلم، قصه و بازی کمک گرفته‌اند.

طالبی گفت: در مسائل معیشتی و اقتصادی نیز مشکلاتی وجود دارد که با تلاش دولت سیزدهم و دیپلماسی فعال که برقرار شده این مسائل به مرور حل خواهد شد.

وی افزود: امسال ۲ انتخابات بسیار مهم پیش رو است و دشمن به طور ویژه در این زمینه تلاش می‌کند تا بر مشارکت و رقابت انتخاباتی تاثیر منفی داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم توجه به امنیت و سلامت انتخابات گفت: برای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن و افزایش مشارکت نیاز به امیدآفرینی داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته عنوان کرد: اگر جوان و نوجوان تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرد ناشی از کم‌کاری مسوولان بوده که دستاوردهای نظام را به خوبی تبیین نکرده‌اند.

طالبی گفت: علیرغم موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه اما امن‌ترین کشور هستیم و در حوزه انرژی هسته‌ای جزو چند کشور پیشرفته قرار داریم که ناشی از تلاش متخصصان و دانشمندان ایرانی است.

وی افزود: دولت در ابتدای فعالیت بدهی‌های زیادی از دوره قبل داشت ولی تلاش دارد که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران اسلامی در دنیای حرف برای گفتن دارد اگرچه در ظاهر ممکن است دشمن طور دیگری وضعیت را جلوه دهد.

وی اظهار کرد: عربستان نقطه وصل خود را با آمریکا و رژیم صهیونیستی قطع و به سمت ایران تمایل پیدا کرده زیرا ایران را محور مقاومت می‌داند و به نقش ایران در منطقه برای حمایت از مظلومان واقف هستند.

طالبی با تاکید بر اینکه مشکلات باید با کمک مردم حل شود افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه واسط بین مردم و مسوولان هستند که در همه زمینه‌ها باید از ظرفیت آنها استفاده شود و به فرمانداران نیز تاکید شده که این موضوع را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به ثبت ۴۰۱ سازمان مردم‌نهاد در استان خراسان جنوبی گفت: تلاش شده اعتبارات تخصیص یافته بین سازمان‌های فعال توزیع شود.

سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین امکان برای خنثی کردن جنگ ترکیبی است

کارایی و اثربخشی در ارزیابی‌ها مد نظر است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با یادآوری تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد در دوران کرونا گفت: مشارکت اجتماعی، نشاط اجتماعی و بهزیست اجتماعی از مهمترین رویکردهای سمن‌ها است که بر این اساس در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.

حسینعلی نخعی با تاکید بر اینکه کارایی و اثربخشی در ارزیابی‌ها مد نظر است و باید برنامه‌ها به شکل هدفمند دنبال شود افزود: انتظار می‌رود سازمان‌های مردم‌نهاد از اقدامات جزیره‌ای پرهیز کرده و با استفاده از خرد جمعی در هم‌اندیشی‌ها و همگرایی‌ها اقدامات شاخص را دنبال کنند.

وی گفت: تحقق محله اسلامی و خدمت به مردم از موضوعات مهمی است که انتظار می‌رود سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای اجرای این طرح‌ها همه ظرفیت‌ها را به کار گیرند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین نیز در برخی شهرستان‌ها سال گذشته برگزار شد و در دیگر شهرستان‌ها امسال برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد که موفق به برگزاری جشنواره طلایه‌داران شکوه ایران زمین شدند، ارزیابی و اثربخشی آن بررسی می‌شود.

رویکرد دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امور مردمی‌سازی دولت هم گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی بود و امام با پشتوانه مردم توانست این پیروزی را رقم بزند، بعد از انقلاب هم شاهد حرکت‌های مردمی بودیم که نمونه آن دفاع مقدس است همچنین نهادها و بنیادهای مختلفی شکل گرفت که در بحران‌‎ها نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند.

جواد زراعتکار مقدم گفت: در سال‌های گذشته برخی نهادهای مردمی حذف و تبدیل به وزارتخانه شد که آفت مهمی بود و ناشی از نوع نگاه دولت‌های گذشته است که اعتقادی به جریان‌های مردمی نداشتند و بر پایه این نگاه، مردم در حکومت اسلامی فقط باید خدمت گیرنده باشند لذا نقش مهم مردم نادیده گرفته و حس بی‌تفاوتی ایجاد شد.

وی افزود: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی روی کار آمد و یکی از رویکردها در دوره جدید، حضور فعال مردم در عرصه‌ها بوده که زمینه‌ساز تمدن اسلامی است.

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امور مردمی‌سازی دولت گفت: تحقق الگوهای حکمرانی با تغییر در ساختار و بها دادن به جریان‌های مردمی اتفاق می‌افتد و یکی از شئون مردمی‌سازی دولت حضور مدیران در بین مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است لذا سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان حلقه‌های میانی نقش مهمی برعهده دارند.

وی تصریح کرد: ایجاد سمن‌های جدید در راستای نیازهای استان دنبال می‌شود تا جریان مردمی به تصمیم‌سازی برسد و نقش مسجد در هویت دادن به مردم مهم است که نباید نادیده گرفته شود.

زراعتکار مقدم با اشاره به سفرهای شهرستانی گفت: در این سفرها تاکید بر استفاده از قشر جوان بوده و از فرمانداران خواسته‌ایم حلقه‌های میانی با این محوریت شکل گیرد.

افزایش نشست‌های هم‌اندیشی، تعیین تکلیف موضوع مالیات سازمان‌های مردم‌نهاد، لزوم حمایت از کارآفرینی و اشتغال در فعالیت‌های اجتماعی و لزوم همکاری برای ساخت مکان مناسب مفاخر شهرستان بشرویه از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha