۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85146166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرقت صدرنشین پرونده‌های دادسراهای خراسان‌شمالی است

بجنورد-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: سرقت بیشترین موضوع پرونده‌های ورودی به دادسراهای استان را به خود اختصاص داده که بیشتر آن پرونده‌های خرد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد ایلالی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پارسال ۱۰ عنوان جرم ۵۹ درصد از پرونده قضایی در دادسراها را تشکیل داد و سرقت در صدر آنها قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت سرقت ۱۶ درصد از پرونده‌های وارده به دادسراها را به خود اختصاص داده است افزود: البته جرائم خشن و سرقت مسلحانه در استان گزارش نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان اینکه علت بیشتر سرقت ها در استان اعتیاد است افزود: بیکاری، وضعیت معیشتی و اقتصاد نامناسب خانواده ها اعتیاد را به دنبال دارد و اعتیاد هم به دنبال خود سرقت را به عنوان جرم در جامعه ترویج می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر پرونده‌های سرقت مربوط به سرقت خرد بوده و بیشتر سارقان، معتاد هستند.

ایلالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات منجر به فوت در محور بجنورد- جنگل گلستان گفت: این محور در قطعه های ۲ طرفه ناایمن است و هنوز چهارخطه کردن این مسیر در طول ۴۵ کیلومتر باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های مربوط به مواد مخدر ۲ درصد و پرونده های رانندگی پنج درصد از جرائم طرح شده در دادسراهای استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب بجنورد؛ پارسال ۵۲ هزار و ۲۲۸ پرونده وارد دادسراهای استان شد که قریب به اتفاق پرونده ها منجر به صدور قرار نهایی شد.

وی تصریح کرد: وضعیت نامناسب اقتصاد و مشکلات مالی پایه بسیاری از جرائم است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha