۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های ورزشی خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای تکمیل طرح های ورزشی اولویت دار استان جذب شد.

غلامرضا شاکری کوشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن سه هزار نفری شیروان هزینه می شود.

وی افزود: باقی اعتبارات جذب شده نیز برای طرح های نیمه تمام سالن ۶ هزار نفری بجنورد و سالن ۲ هزار نفری اسفراین هزینه خواهد شد.

شاکری کوشکی گفت: ساخت سالن ورزشی سه هزاری نفری شیروان از سال ۸۹ در زمینی به گستره چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شده بود که با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار عملیات ساخت آن سال ها متوقف بود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی ادامه داد: مناقصه اجرای این طرح برگزار و فاز اول ساخت آن آغاز شده است که با تزریق اعتبار اجرای این طرح تسریع می یابد.

وی یادآور شد: سالن ۶ هزار نفری بجنورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سالن ۲ هزار نفری اسفراین نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های شاخص ورزشی استان است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود اما اکنون مناقصه اجرای این طرح ها برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رییس جمهور برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی خراسان شمالی مصوب شد.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha