۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85147804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین تفاهمنامه ساخت ۴۸ هزار مسکن در کشور برای محرومان

ایلام - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این بنیاد تفاهمنامه‌های با سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد کرده که در قالب آن ساخت ۴۸ هزار مسکن در کشور برای مددجویان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح چهارشنبه شب در بازدید از شهرستان ملکشاهی به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برای محرومیت زدایی اظهار کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد ۱۰ هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد، ۱۸ هزار واحد برای خانواده های دارای ۲ معلول یا بیشتر تحت حمایت بهزیستی و ۲۰ هزار واحد بنیاد مسکن برای محرومان غیر تحت پوشش ساخته شود که در ایلام روند ساخت و ساخت و اجرای این تفاهم نامه بالای ۸۰ درصد و بیشتر از متوسط کشوری است که تا نیمه دوم امسال این ۴۸ هزار واحد تمام خواهد شد.

فتاح تاکید کرد: با تکمیل این منازل مسکونی در گام اول تا نیمه دوم سال، ساخت مسکن محرومان برای اقشار بسیار ضعیف جامعه در قالب این تفاهم نامه تکرار می شود که تکرار این تعهدات منوط به تسریع در ساخت منازل کنونی گام اول است.

وی ادامه داد: با نظر مساعد مقام معظم رهبری در قالب یک مصوبه در بنیاد مستضعفان برای اقشار بسیار ضعیف زمین تامین می شود و در بنیاد عمل به وعده ها و عدم خلف وعده یک مبنا است و محرومیت زدایی برای مناطق دورافتاده و روستایی در چارچوب‌ وظایف مشخص بنیاد علوی در دستور کار است.

فتاح همچبین گفت: گام اول بنیاد مستضعفان مشارکت در ساخت ۸۵۰ واحد طرح ملی مسکن است که در صورت تکمیل این واحدها تا آبان ماه، ۸۰۰ واحد دیگر به عنوان گام دوم مشارکت در ساخت مسکن استان ایلام افزوده خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان به تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرستان ملکشاهی اشاره کرد و یادآور شد: احداث این بیمارستان به عنوان یک مطالبه عمومی یک حرکت ارزنده با مشارکت بنیاد مستضعفان است و در آینده امکان ارتقای این مرکز درمانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان ملکشاهی بنیاد علوی تعهدی به همکاری و مشارکت نداشته است، اضافه کرد: عمده خدمات بنیاد علوی در مناطق روستایی و محروم متمرکز است که در این راستا خدمات ارزشمندی در روستاهای شهرستان ملکشاهی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان تاکنون افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های مختلف محرومیت زدایی هزینه کرده است، اظهار کرد: هم اکنون نیز برای تکمیل برخی طرح ها از جمله زمین های ورزش ۱۵ میلیارد تومان و برای بیمارستان نیز ۴۵ میلیارد تومان مصوب شد.

فتاح تاکید کرد: بنیاد علوی در همه استان های کشور یک منطقه هدف محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی دارد اما در استان ایلام در حال حاضر ۲ منطقه هدف ملکشاهی و هلیلان دارد و افزودن شهرستان آبدانان برای محرومیت زدایی توسط استاندار ایلام پیشنهاد شد که باید این موضوع در قالب طرح های محرومیت زدایی وزارت کشور نیز گنجانده شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه هم گفت: پارسال ۳۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان این استان داده شد و امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان دیگر وام قرض الحسنه از منابع غیردولتی توسط بانک عامل سینا مصوب شده است و در صورت نیاز پرداخت تسهیلات اشتغال و ضروری به ملکشاهی افزوده می شود.

وی تکمیل طرح های محرومیت زدایی در دست اجرای شهرستان ملکشاهی نظیر احداث خانه، زمین ورزشی، تامین آب شرب روستایی و طرح های دیگر را مورد تاکید قرار داد و افزود: باتوجه به اینکه دامنه فعالیت بنیاد علوی در گستره کل کشور و به عنوان همراه و یاور دولت و در راستای خدمات رسانی نظام برای محرومیت زدایی در نقاط محروم و دورافتاده است، بنابراین تدوین طرح های جدید باید بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه های بنیاد مستضعفان دارای جهت گیری مشخص و برنامه ریزی شده برای محرومیت زدایی در مناطق هدف است، از مسئولان استان ایلام خواست طرح ها و برنامه های خود در این زمینه را با هماهنگی استاندار و با نگاه به هم افزایی دستگاه های مرتبط اجرایی کنند.

وی در مورد طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: بنیاد علوی برای احداث مسکن ملی در ابتدا ۹۲۰ هکتار رایگان زمین به دولت داد که در ادامه این میزان به یک هزار هکتار افزایش یافت که هم اکنون برخی از این منازل در حال ساخت و تعدادی نیز در آستانه احداث است.

فتاح اضافه کرد: در استان ایلام هم پنج هزار و ۵۰۰ فقره زمین به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار ملک به عنوان املاک شبه علوی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شد و همچنین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت کمک های موردی به مددجویان مصوب شد که در سریع ترین زمان ممکن واریز می شود.

رییس بنیاد مستضعفان در مورد اربعین هم یادآور شد: این بنیاد یک ایستگاه صلواتی بزرگ در سه راهی کارزان محل تلاقی سه شهرستان ایلام، سیروان و چرداول دارد و همچنین عمده آب زائران را بنیاد علوی تامین می کند به گونه ای که
سال گذشته ۴۰ میلیون آب بطری برای زائران تامین شد و امسال به این مقدار افزوده خواهد شد.

به گفته فتاح با توجه به گرمای هوا و درخواست مسئولان استان جهت رفاه حال زائران و بهره مندی آنها از آب خنک این بنیاد کانکس های یخچال دار سیار در مرزهای مهران و زرباطیه جانمایی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha