۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85148121
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸۵ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در خراسان‌شمالی دایر شد

بجنورد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۸۵پایگاه برای اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استان از امروز (پنجشنبه) دایر شد و تا پایان مردادماه سال جاری ادامه دارد.

محمد عقیقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد پایگاه شامل مدارس و کانون های فرهنگی در مناطق مختلف استان دایر و برنامه های مختلف تربیتی ،هنری و ورزشی برای دانش آموزان اجرا خواهند کرد.

وی افزود: تمامی دانش آموزان تا ۱۵ تیرماه سالجاری فرصت دارند در این پایگاه ها ثبت نام کنند که به طور میانگین برای هر رشته ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح به مدت ۶۰ روز اجرا می‌شود و تا پایان طرح پیش بینی می شود ۳۵ هزار دانش آموز مقاطع مختلف شرکت کنند.

عقیقی بیان کرد: این پایگاه‌ها با پنج عنوان مهارت ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی(فیلم سازی و انیمیشن سازی قرآنی، آموزش قرآن روخوانی)، مهارت آموزی (آموزش‌های رباتیک، کار با چرم، طراحی لباس)، مهارت‌های اقتصاد و اشتغال زایی (معرق کاری، بافندگی، آموزش زنبور داری، دوخت لباس،برنامه نویسی)، مهارت ورزشی و سلامت (بازی های بومی و محلی، والیبال، فوتبال، هندبال و کاراته)، مهارت‌های فرهنگی هنری، نشاط آور و شادی بخش ( سفالگری، طراحی ، عکاسی، خبرنگاری، مجری گری) فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی هنری و همچنین فعالیت های ورزشی دایر شده اند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha