اجرای ۲۳۶ کیلومتر عملیات آسفالتی در سطح جاده های استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- معاون راهداری اداره، کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در جهت بهسازی و آماده سازی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه برای میزبانی از زوار اربعین از ابتدای سال‌جاری تاکنون در ۲۳۶ کیلومتر از راه های استان کرمانشاه انواع عملیات آسفالتی انجام شده است.

«علی سلیمی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ویژگی شاخص محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه که مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی(ع) است عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی، اصلی و بزرگراه کربلا از ابتدای سال‌جاری آغاز شده است.

وی گفت: طی سه ماهه سال جاری عملیات روکش آسفالت، لکه گیری، شانه سازی و چاله پرکنی در ۲۳۶ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه انجام شده است و طی این بازده زمانی ۱۵۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت رگلاژی و رویه نهایی پیمانی انجام شده است.

سلیمی درباره دیگر اقدامات آسفالتی انجام شده گفت: لکه گیری آسفالت پیمانی ۳۱ کیلومتر و ۲۸ کیلومتر چاله پرکنی، لکه گیری، آسفالت رگلاژی موضعه ای به صورت امانی اجرا شده است.

معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره تناژ آسفالت مصرفی گفت: تناژ آسفالت مصرفی به صورت پیمانی ۱۶۴ هزار تن و تناژ آسفالت مصرفی بصورت امانی یک هزار تن است.

وی اضافه کرد: جمع کل تناژ آسفالت مصرفی در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۱۶۵ هزار تن است که این تناژ رکورد جدیدی در زمینه تناژ آسفالت در سطح جاده های استان کرمانشاه است.

سلیمی ادامه داد: ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه شامل خط کشی، نصب علائم و تابلو اطلاعاتی، بروزرسانی سیستم روشنایی، نصب نیوجرسی و گاردریل، شانه سازی در حال انجام است.

ساماندهی نخاله‌های ساختمانی نیازمند عزم همگانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی های کلان شهر کرمانشاه ، باعث از بین رفتن منظرآرایی راه ها شده است و در حال حاضر نیاز به عزم تمامی مسئولین استانی داریم تا بتوانیم تکلیف جمع آوری نخاله‌های ساختمانی را مشخص کنیم.

«فریبرز کرمی» افزود: یکی از معضلات پیش روی راه‌ها بحث تخلیه نخاله های ساختمانی در مبادی ورودی شهرهاست که متاسفانه این امر حریم راه به مخاطره انداخته و منظرآرایی ورودی شهرها را بهم زده است.

وی گفت: شانه سازی، ایجاد شیب شیروانی محورها، زهکشی و حفر کانال های طولی، هدایت آبهای سطحی و مواردی از لحاظ عملیات راهداری زمستانی و انجام وظایف مربوطه نیز چنانچه حریم راه آزاد بماند، می تواند برای انجام عملیات های متعدد راهداری موثر باشد.

کرمی فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را مهم‌ترین اولویت در بین فعالیت حوزه راهداری برشمرد و گفت: آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران توسط راهداران سطح استان در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک پیش بینی شده در شبکه راه‌های استان در ایام پیک سفرهای اربعین، اقدامات راهداری نهایتاً تا ابتدای شهریور ماه تداوم خواهد داشت تا تداخلی در ترافیک راه‌ها ایجاد نشود.

کرمی در پایان افزود: جانمایی برای استقرار اکیپ گشت راهداری و ترابری در محورهای مواصلاتی از دیگر اقداماتی است که در ایام پیک سفرهای اربعین انجام خواهد شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha