۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85148548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دادگستری دماوند: ساخت و ساز غیرمجاز از دغذغه‌های قضایی ما است

دماوند - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: یکی از دغدغه های ما ساخت و سازهای غیرمجاز است که برخی از افراد فرصت طلب بدون مجوز در این شهرستان به ساخت و ساز اقدام می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق رفیعی روز پنجشنبه در مراسم عطرافشانی مزار شهدا به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: امیدواریم با کمک شهردار دماوند به مطالبات مردم رسیدگی شود و قوه قضائیه در همه حال ضمن حمایت از مسئولان در چارچوب قانون با هنجارشکنان برخورد و با ناقضان قانون مماشات نمی کند.

وی ادامه داد: دستگاه قوه قضائیه نیز در همه حال سعی در متوقف کردن و برخورد با متخلفان به صورت یکسان و قانونی خواهد داشت.

این مسئول افزود: اراضی و املاک موجود در شهر دماوند به سبب حساسیت و اهمیتی که دارد باعث شده خیلی از افراد فرصت طلب در آنها در زمینه دلالی فعالیت کنند و قانون در این قسمت هم حتما ورود خواهد کرد.

رفیعی تاکید کرد: حوزه قضایی شهرستان دماوند به سبب خوش آب و هوا بودن و در نتیجه ارزش پیدا کردن املاک و اراضی آن بسیار از اهمیت و حساسیت برخوردار است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند، اطاله دادرسی را یکی از معضلاتی اعلام کرد که در حوزه قضائی با آن مواجه هستیم و تعدادی از شعبه های دادگستری موجودی بالای استاندارد دارند که همه تلاش ما و همکاران حل سریع این مشکل است که الحمدالله دادگستری دماوند از همکاران قضایی و اداری برخوردار است که علاوه بر تحصیلات عالیه واجد خصوصیات عالی اخلاقی و رفتاری هم هستند که با این مجموعه اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه به عنوان خدمتگزار مردم در شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان محوریت دارد و وظیفه آن احیای این شورا است.

این مسئول پیشگیری از وقوع جرم را یکی دیگر از وظایف در دستور کار دادگاه عمومی این شهرستان برشمرد و گفت: با وجود تعاملی که با دادستان شهرستان دماوند انجام شده امیدواریم به این مسائل هم رسیدگی شود.

رفیعی یکی دیگر از برنامه‌های اصلی در مرحله اجرای دادگستری شهرستان دماوند را احقاق حقوق عامه اعلام و تأکید کرد که نسبت به جرائم سخت و خشن قاطعیت لازمه اعمال خواهد داشت و همچنین نسبت به اخلالگران در نظم اجتماعی مردم، برخورد مناسب انجام خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند یادآور شد: پرونده‌های بسیار سنگینی در دادگستری دماوند وجود دارد که هر کدام برای یک دادگستری کل کفایت می کند؛ همچنین پرونده‌های کثیرالشاکی و کثیرالخواهانی است که شاکیان آن پرونده از ۱۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر عبور می‌کنند و با این حال همه همکاران در قوه قضائیه تمام تلاش خود را می‌کنند که حقی از کسی ضایع نشود و همه در برابر قانون یکسان هستند.

مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر دماوند به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه غبارروبی، عطر افشانی و گلباران شد.

ین مراسم معنوی روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، شرکت کنندگان در این مراسم با غبارروبی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

لازم به ذکر است از یکم تا هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی در انفجار دفتر این حزب به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha