۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85502271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلی به نام «بتن‌سازی‌های غیرمجاز» در دماوند

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85502271
مشکلی به نام «بتن‌سازی‌های غیرمجاز» در دماوند

دماوند - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: بتن‌سازی‌های غیرمجاز در شهرستان دماوند باید در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و در اسرع وقت پلمب شوند و مجوزهای مربوطه بر اساس نیاز شهرستان دماوند صادر شود.

به گزارش ایرنا ، مرتضی طهماسبی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش فعالیت بتن سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از ضررهایی که به افراد دارای مجوز وارد می‌شود، این است که سهم اقتصادی آنان را افراد غیرمجاز بهره‌ می‌برند و بر این اساس، ما درصدد آسیب رساندن به افراد دارای مجوز نیستیم.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات، این است که حمل بتن‌ آسیب زیادی وارد کرده و حد و مرزی و ساعت کاری برای تردد کامیون‌های حامل بتن وجود ندارد.
 

دادستان دماوند: بتن سازی های غیرمجاز شناسایی و پلمپ شوند/ میکسرها در ساعت مقرر حرکت کنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند بیان داشت: مقام معظم رهبری بر موضوع تولید تاکید کرده‌اند، اما هر چیزی نمی‌تواند به عنوان تولید حمایت شود و عده‌ای موضوعات این چنینی را به سود خود مصادره می‌کنند که چون بحث تولید مطرح است، هر اقدام غیرمجازی مباح است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: حمل و تخلیه برخی بتن‌های غیرمجاز در سطح شهر آسیب جدی به آسفالت معابر وارد کرده و شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است و فکر می‌کنم که اولویت برای برخی افراد، صرفاً پول و کسب درآمد است و دیگر موضوعات را توجهی ندارند.

وی بیان داشت: وظیفه قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است و پیشگیری را نباید از آخر، شروع کرد؛ پیشگیری را باید از سر منشأ همچون بلوک‌زنی‌ها و بتنی که برای سازه غیرمجاز ساخته می‌شود، آغاز کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز را باید از بتن‌سازی‌ها آغاز کنیم، برخی با اقدام غیرمجاز هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را بالا می‌برند تردد میکسرهای حمل بتن در غیر از ساعات تعیین شده توقیف می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه تاکید داشت: برخی افراد با اقدام غیرمجاز خود هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را بالا می‌برند؛ طرف بتن خود را ریخته و هزینه آن را گرفته، آنوقت ما باید به شهرداری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی زحمت بدهیم که ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کنند و با این کار چهره شهر هم خراب می‌شود.

وی تاکید کرد: خطاب به ضابطان قضایی اعلام می‌کنیم که اولاً با دستگاه‌های مربوطه، ساعت تردد ماشین‌های حمل بتن مشخص شود که در چه زمانی اجازه تردد دارند و در غیر از زمان تعیین شده، خودروهای میکسر توقیف و به پارکینگ منتقل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز درآمد برخی از افراد را کم می‌کند و به همین جهت می‌بینیم عده‌ای که از عوامل ساخت و ساز غیرمجاز هستند در فضای مجازی در خصوص اقدامات انجام شده به دادستانی و قوه قضاییه فحاشی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha