امام جمعه موقت سمنان: تعامل ایران و کشورهای آمریکای لاتین سبب سستی آمریکا می‌شود

سمنان - ایرنا - امام جمعه موقت سمنان با ابراز خرسندی از موفقیت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم گفت: تعامل و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین باعث سستی آمریکا و جایگاهی برای کشورمان است که دشمن نمی‌تواند تحمل کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان در مصلای این شهر افزود: منطقه آمریکای لاتین بیش از ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و سفر رییس جمهور به کشورهای این منطقه از افتخارهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی از ابتدا زمینه تعامل با دنیا داشت و بنای اسلام بر این موضوع است، ادامه داد: البته اگر کشورهایی از جمله آمریکا خودشان با اقدام‌هایی مانند تحریم بخواهد دشمنی کند وضعیت دیگری است.

امام جمعه موقت سمنان خاطر نشان کرد: سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به کشورهای مختلف و انعقاد قراردادهایی برای ارتقای جایگاه کشورمان مسرت‌بخش است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکای لاتین با ایران همفکر هستند و آمریکا با آنها دشمنی دارد، یادآور شد: کوبا ۶۰ سال از سوی آمریکا تحریم شده و ونزوئلا هم مورد هجمه و دشمنی آمریکا قرار دارد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد اضافه کرد: البته با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم اعلام شده است.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه شعار نه شرقی نه غربی همیشگی است، گفت: در گذشته ۲ قدرت وجود داشت و دنیا بین ۲ بلوک تقسیم شده بود.

وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی سابق، آمریکا خود را مالک دنیا دانست اما امروز با وحدت ایران روسیه و چین، هیمنه آمریکا در حال شکسته شدن است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد تصریح کرد: اگر ایران امروز با روسیه و چین تعامل دارد غیر از این است که در زمان شاه، بردگی آمریکا را داشتیم و رابطه کنونی مصداق قدرت و افتخار است.

وی ادامه داد: مطلوب شدن رابطه ایران با عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه، از سیاست‌های خوب آیت‌الله رییسی و دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: این قوه همواره پناهگاه همه مردم برای متخلفان و قانون‌شکنان وحشت‌آور است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد همچنین از رییس قوه قضاییه به خاطر صدور دستورهای قاطع در بخش‌های مختلف از جمله گمرک، تولید و کارخانه‌ها قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha