۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85149502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامش در نانوایی‌های زنجان با توزیع مناسب آرد

زنجان - ایرنا - گزارش‌های میدانی از کاهش صف در نانوایی‌های استان حکایت دارد که ناشی از توزیع مناسب و به موقع آرد در واحدهای نانوایی استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند سالی است که موضوع تشکیل صف خرید نان در واحدهای نانوایی سطح شهر مشاهده می شود که تا چند هفته قبل نیز شرایط همین بود.

خوشبختانه در چند روز اخیر، دیگر خبری از صف‌های طولانی نانوایی نیست و مردم می‌گویند صف ها کوتاه‌تر شده و سرعت پخت نانوایی‌ها بالا رفته است.

خبرنگار ایرنا با توجه به اهمیت این موضوع سری به واحدهای نانوایی زده است تا وضعیت را از نزدیک بررسی کند.

یکی از شهروندان در صف نانوایی شهر زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: صف نانوایی‌ها در چند روز گذشته خلوت‌تر شده است که این موضوع را در روزهای اخیر متوجه شدم.

وی با بیان اینکه پخت مستمر نانوایی‌ها تاثیر بسزایی در کاهش صف داشته است، اضافه کرد: برخی از نانوایی‌ها تا ساعت ۹ شب پخت می کنند که این مهم یعنی مردم هر زمان بخواهند نان در دسترس آنها است.

آرامش در نانوایی‌های زنجان با توزیع مناسب آرد

صف‌های طولانی نان مقطعی است

یکی از نانوایان زنجانی نیز در این باره گفت: نانوایی من در محلی واقع شده که مشتری زیادی ندارم و با توزیع مناسب و به موقع آرد می توانم به فعالیت منظم خود ادامه دهم.

مجید محمدی در ارتباط با اصلاح قیمت نان و تاثیر آن در تامین هزینه‌های نانوایی، افزود: شاید قیمت نان در نظر مردم و مسئولان افزایش پیدا کرده باشد، اما واقعیت این است گرانی حامل‌های انرژی و دستمزد موجب شده در پرداخت حق و حقوق کارگران دچار مشکل شویم.

یکی دیگر از نانوایان هم صف نانوایی‌ها را مقطعی اعلام کرد و گفت: وجود صف در برخی از بازه‌های زمانی مثلا وقتی که کارمندان از محل کار برمی‌گردند یا صبح اول وقت طبیعی است و این موضوع چیز جدیدی نیست.

اکبر اصغری با بیان اینکه برخی از نانوایی‌ها هم به علت پخت برشته نان مشتریان زیادی دارند، اضافه کرد: این موضوع را نباید به همه نانوایی‌ها تعمیم داد و گفت صف شلوغ است.

فعالیت دوشیفته ۱۵ واحد نانوایی لواش در زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه هر زمان نیاز به پخت نان بیشتر برای تامین مایحتاج مردم باشد نانوایی‌ها دو شیفته شده‌اند، بیان کرد: ۱۵ واحد نانوایی لواش از ۱۷ خرداد تا اطلاع ثانویی از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب پخت دارند.

ولی‌الله زمانی اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی صورت گرفته، صحت عملکرد واحدهای نانوایی به صورت روزانه و مستمر زیرنظر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مورد نظارت و کنترل قرار می گیرد.

آرامش در نانوایی‌های زنجان با توزیع مناسب آرد

۱۰ نانوایی متخلف پلمب شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه مردم در خرید نان هیچگونه محدودیتی ندارند، تاکید کرد: ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم در نحوه خرید و فروش نان و آرد در استان وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۱۰ واحد صنفی نانوایی در شهر زنجان با حکم قاضی مستقر در اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان پلمب شد، اضافه کرد: واحدهای نانوایی سطح شهر زنجان به دلیل تخلفاتی از قبیل گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد پلمب می‌شود.

وی افزود: سهمیه آرد واحدهای نانوایی متخلف تعلیق و سهمیه آن واحدها به نزدیکترین واحد نانوایی منطقه جهت پخت نان اضافه می‌شود و اطلاع رسانی بر سردرب واحد متخلف با نصب بنر صورت می‌گیرد.

آرامش در نانوایی‌های زنجان با توزیع مناسب آرد

زمانی با بیان اینکه واحدهای متخلف سطح شهر زنجان به دلیل گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد اعمال قانون خواهند شد، اضافه کرد: برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان با هرگونه تخلف، کم فروشی، ‌عرضه خارج از شبکه آرد، تعطیلی خودسرانه و کاهش ساعات پخت نان برخورد سریع و قاطع صورت می‌گیرد.

توزیع ۱۷۰ تن آرد فوق‌العاده بین نانوایی‌های زنجان

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در تامین نان مورد نیاز مردم زنجان، گفت: زمانی که آرد مورد نیاز نانوایی ها تامین باشد، مشکلی در پخت وجود نخواهد داشت.

مهدی بیات با اشاره به توزیع ۱۷۰ تن آرد فوق العاده به نانوایی‌های زنجان، افزود: خوشبختانه با این کار، صف نانوایی‌ها کوتاه‌تر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ نانوایی به صورت سه شیفته و ۲۵ نانوایی‌ هم به صورت دو شیفته فعالیت دارند، اضافه کرد: همچنین در حدود ۵۰ تن آرد هم بین سنگکی‌ها و بربری‌ها توزیع شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان افزود: هریک از شهروندان می‌توانند به نانوایی‌ها مراجعه و آرامش را در این صنف مشاهده کنند و علت آن هم توزیع آرد مورد نیاز این صنف است.

برآیند:

طی روزهای اخیر با برنامه ریزی صورت گرفته برای توزیع مناسب و به موقع آرد در سطح نانوایی های استان اقدام شد که رفع صف های طولانی نانوایی و بازگشت آرامش در این واحدها را در پی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha