چهار جایگاه فروش دام برای عید سعید قربان در کنگاور اختصاص یافت

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور گفت: در آستانه عید سعید قربان، چهار جایگاه برای فروش دام در محل‌های از پیش تعیین شده توسط شهرداری این شهر اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ یوسفی» روز شنبه در جلسه ساماندهی و ذبح بهداشتی دام در آستانه عید قربان درباره ذبح دام‌های آلوده در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد.

وی با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، افزود: کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود.

او ادامه دارد: پیشنهاد می شود شهروندان از برنامه هایی که دامپزشکی و شهرداری برای مراسم قربانی دام در روز عیدقربان تدارک دیده استفاده نمایند تا به راحتی خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک پیشگیری شود.

معاون سیاسی فرمانداری کنگاور در ادامه با اشاره به تعیین چهار جایگاه در کشتارگاه دام، محوطه ترمینال‌های غرب و شرق و جنب هلال‌احمر برای عرضه بهداشتی و شرعی دام، اظهار کرد: با همکاری شهرداری، دامپزشکی و دیگر دستگاه های عضو آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان کنگاور هستیم.

یوسفی در ادامه افزود: در روز عید سعید قربان اکیپ های سیار و ثابت، با حضور دامپزشک، بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز هستند.

معاون فرماندار کنگاور خاطرنشان کرد: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: بهترین پیشنهاد این است که شهروندان محترم نذورات خود را از مراکز بسته بندی و یا با مراجعه به کشتارگاه و مراکز فعال تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند.

گفتنی است، گوشت قربانی قبل از مصرف جهت اطمینان کامل از سلامت آن حتماً به مدت ۲۴ ساعت برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دمای یخچال نگهداری شود.

ضمنا شهروندان جهت پاسخ گویی در شهرستان می توانند با شماره تلفن های دستگاه‌های متولی که متعاقبا با بنر در فضای حقیقی و مجازی اطلاع رسانی می شود، نظرات و پیشنهادهای خود را در میان بگذارند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha