فعالیت هفت هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی در طرح غنی‌سازی تابستان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: فعالیت پایگاه‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور هفت هزار دانش‌آموز استان از امروز (یکشنبه) آغاز شد.

مجید الهی راد در حاشیه آیین آغاز طعح غنی سازی تابستان دانش آموزان تحت پوشش اظهار کرد: کلاس های اوقات فراغت ویژه دانش آموزان کمیته امداد امسال با شعار محوری" شادابی، نشاط، سلامت، ایمان، امید، مهارت" با اولویت دانش آموزان خانواده های ساکن در محلات کم برخوردار (۲۰۲۰ ) برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله نخست طرح تابستان، آموزش، مهارت (تام) تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در برنامه‌های مختلف مهارت آموزی کانون‌های فرهنگی این نهاد شرکت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه اوقات فراغت تابستانه، فرصت مناسبی برای تقویت استعدادها و مهارت‌های دانش‌آموزان است افزود: در مرحله دوم این طرح نیز چهار هزار و ۴۵۰ نفر از دانش آموزان در جشنواره قرآنی و دوره های قرآنی، فرهنگی، دینی، ورزشی و اردویی مشارکت می کنند.

وی ادامه داد: در کنار توجه به بحث تحصیل نباید از اهمیت آموزش کار و کسب مهارت برای موفقیت دانش آموزان غافل باشیم زیرا توانمندسازی و آموزش این دانش آموزان در آینده شغلی و زندگی آنان تاثیر زیادی خواهند داشت.

الهی راد تصریح کرد: امسال سرانه هر نفر برای شرکت در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای پنج میلیون تومان و سرانه برنامه های فرهنگی ویژه هر دانش آموز نیز برای سال جاری ۲۵۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان با موسسه دارالقرآن عترت مبنی بر تعیین سطح و برگزاری کلاس های عمومی و تخصصی مطابق با ضوابط فنی و اجرایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جشنواره باران وحی برای تمامی خانواده های تحت حمایت امضا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان با سازمان فنی و حرفه ای نیز گفت: این تفاهم نامه با محوریت برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای مورد نیاز مددجویان برای دستیابی به مهارتهای مورد نیاز بازار کار از طریق تعامل و همکاری ۲ دستگاه منعقد شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

در خراسان شمالی ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات مختلف این نهاد بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha