۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85151948
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه در پژوهشگاه تربیت‌بدنی

تهران- ایرنا- پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، با هدف بهینه‌سازی و پیشگیری از موازی‌کاری و عدم نشر آثار تکراری در حوزه علوم ورزشی اقدام به راه‌اندازی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه کرده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، حامد عباسی روز دوشنبه در این باره گفت: این سامانه شامل کتاب‌هایی است که در حال حاضر توسط پژوهشگران حوزه علوم ورزشی ترجمه می‌شوند. با ایجاد این سامانه، پژوهشگران می‌توانند از کتب در دست ترجمه اطلاع پیدا کنند. با انتشار عناوین کتب در دست ترجمه، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند به حوزه ترجمه می‌توانند با استعلام و انتخاب هدفمند آثار از دوباره‌کاری در حوزه نشر علوم ورزشی پرهیز کنند.

وی افزود: این بخش به‌عنوان یک پایگاه داده مرجع می‌تواند به بهبود کیفیت توسعه علوم ورزشی و جهت‌گیری اقدامات پژوهشگران در کشور راهگشا باشد. پژوهشگران می‌توانند جهت استعلام و ثبت آثار در دست ترجمه خود به تارنمای انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به نشانی www.pub.ssrc.ac.ir مراجعه و با ورود به‌حساب کاربری خود از بخش "ارسال و پیگیری آثار" اقدام کنند.

راه‌اندازی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه در پژوهشگاه تربیت‌بدنی

سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه افزود: آثار ارسالی توسط انتشارات پژوهشگاه موردبررسی قرار خواهد گرفت و در صورت واجد شرایط بودن، جهت بهره‌برداری سایر پژوهشگران در سامانه ثبت و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: آثار دریافتی به مدت ۶ ماه در سامانه استعلام کتب پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی قرار خواهند گرفت همچنین در این مدت مترجمان می‌توانند پیشرفت مراحل چاپ (مانند اخذ پذیرش اولیه، اخذ مجوزهای لازم و یا چاپ نهایی اثر) را از طریق سامانه به اطلاع کارشناسان برسانند و انتشارات پژوهشگاه بر اساس موارد ارسالی اقدام به بروز رسانی وضعیت این آثار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha