۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85152460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله: متعهد به حمایت از نامزدی «فرنجیه» هستیم

تهران-ایرنا- عضو ارشد شورای مرکزی حزب‌الله بر پایبندی مقاومت لبنان به حمایت از نامزدی «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» برای تصدی سمت ریاست جمهوری این کشور تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شیخ «نبیل قاووق» امروز در مراسم یادبود شهدای مقاومت در منطقه کفررمان واقع در جنوب لبنان گفت: «به نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور لبنان (لودریان) اعلام کردیم که حزب الله به شکل آشکارا و صریح از نامزدی فرنجیه حمایت می‌کند و مناسب‌ترین راه برای حل بحران گفت‌وگو و توافق است».

وی افزود: «بحران کنونی لبنان، انتخاب رئیس جمهور است و این بحران در بن‌بست واقعی قرار دارد که روز به روز عمیق‌تر می‌شود. طولانی شدن زمان خلاء ریاست جمهوری ضرر و آسیب مطلق برای همه لبنانی‌ها است. انتخابات اخیر توازن گروه‌های و احزاب سیاسی داخل پارلمان را اثبات کرد و این توازن‌ها مانع از تحمیل نامزد ریاست جمهوری توسط هر حزبی می‌شود».

«ژان ایو لودریان» فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه به لبنان که شنبه گذشته در پایان سفر سه روزه خود، بیروت را به مقصد پاریس ترک کرده بود، اظهار کرد که برای شنیدن دیدگاه مسئولان و نمایندگان لبنان درباره پرونده ریاست جمهوری، به ویژه پس از جلسه ۱۴ ژوئن، به لبنان سفر کرد.

در جلسه ۱۴ ژوئن، از مجموع ۱۲۸ نماینده پارلمان، ۵۹ نماینده به جهاد ازعور و ۵۱ نماینده به سلیمان فرنجیه رأی دادند.

پارلمان لبنان ۱۲ جلسه برای انتخاب جانشین میشل عون که دوره او در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ به پایان رسید، برگزار کرد ولی تاکنون موفق به انتخاب رئیس جمهور جدید نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha