۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85152988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو: هنگام شورش واگنر ارتش بلاروس در آماده باش بود

تهران- ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که در جریان شورش ناکام گروه واگنر در روسیه، دستور آماده باش به ارتش کشورش داده بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، لوکاشنکو امروز سه‌شنبه در جریان اظهاراتی که در رسانه دولتی بلاروس منتشر شده گفت: تمام دستورات را برای رساندن ارتش به آمادگی کامل رزمی دادم.

رئیس جمهوری بلاروس با ابراز ناراحتی از وقایعی که در جنوب روسیه اتفاق افتاد، گفت: نه تنها من بلکه بسیاری از شهروندان از این موضوع ناراحت شدند. زیرا سرزمین مادری ما یکی است.

وی همچنین با بیان اینکه تهدید از سوی غرب بر روی بلاروس سایه انداخته است، تاکید کرد که میسنک قابلیت‌های فنی برای مواجهه با آن را دارد.

لوکاشنکو درمورد شورش ناکام گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین علیه رهبری نظامی روسیه، افزود که مخالفین بلاروس نیز آماده اجرای سناریوی شورش مسلحانه بودند که یک شروع اشتباه بود.

روز جمعه دوم تیرماه گروه شبه نظامی واگنر مدعی شد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی به اردوگاه این گروه انجام دادند. وزارت دفاع روسیه این ادعاها را رد کرد اما نیروهای واگنر به فرماندهی یوگنی پریگوژین کنترل چندین ساختمان غیرنظامی در روستوف را در اختیار گرفته و به سمت مسکو حرکت کردند.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی اقدامات رئیس واگنر را یک شورش مسلحانه و خیانت به کشور توصیف کرد. همان روز پوتین با وساطت الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود طی توافقی این قضیه را خاتمه داد.

در نتیجه مذاکرات، پریگوژین تحرکات نیروهای خود را در روسیه متوقف کرد و به آنها دستور داد به سمت اردوگاه‌هایشان عقب نشینی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha