۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85155741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان ظرفیت برگزاری مسابقات جهانی تنیس را دارد

زنجان - ایرنا - دبیر فدراسیون تنیس گفت: با توجه به ظرفیت های بالا و تقویت زیر ساخت ها امکان برگزاری مسابقات جهانی تنیس در استان وجود دارد و تحقق این مهم نیازمند هم افزایی مسوولان استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ کشاورز روز جمعه در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان با بیان اینکه این رقابت‌ها از جمله رویدادهای مهم تنیس بود که در زنجان برگزارشد، افزود: این استان رشته تنیس را در اولویت خود قرار داده، هر چند رشته گرانی محسوب می شود اما مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در طبقه بندی های انجام گرفته رشته تنیس به لحاظ گرانی در رده شانزدهم قرار گرفته، این در حالی است ۱۵ رشته گرانقیمت تر وجود دارد و هر وقت قیمت این رشته ها کاهشی باشد، این رشته هم در موازات آنها قرار می گیرد.

رییس هیات تنیس استان زنجان نیز گفت: مسوولان زنجان توجه ویژه به رشته تنیس در استان دارند بطوری که از ۶ ماه پیش نسبت به اخذ مجوز برای برگزاری مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان اقدام شد.

هومن ثبوتی افزود: برگزاری این مسابقات با کمک فدراسیون محقق شد که امیدواریم در طی سال های آینده نیز تداوم باید.

وی با بیان اینکه بالاترین مسابقات تنیس برگزار شده کشور با جایزه ۱۵ هزار دلاری بوده است، گفت: زنجان توان برگزاری مسابقات برتر تنیس با جایزه ۲۵ هزار دلاری را دارد، از طرفی باید توجه داشت که زمین تنیس در استان سرپوشیده بوده و امکان رخدادهای مهم حتی در فصل زمستان هم وجود دارد.

به گفته این مسوول ورزشی در زمان حاضر چهار زمین سرپوشیده تنیس در استان وجود دارد که چهار زمین دیگر سرپوشیده و ۲ زمین رو باز نیز اضافه خواهد شد که در مجموع به عدد ۱۰ خواهد رسید که زنجان را به مرکز ملی تنیس ایران تبدیل خواهد کرد.

ثبوتی افزود: در این دوره از مسابقات ۶۰ ورزشکار حضور یافتند که ورزشکاران از چهار کشور اعلام آمادگی کرده بودند، اما بنا به دلایلی کشورهای عمان و ترکبه انصراف دادند و ۲ ورزشکار از آمریکا ارمنستان شرکت کردند.

جواد بازرگان مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین مسابقاتی زنجان را به یکی از پایگاههای ثابت فدراسیون تنیس تبدیل کند تا رخدادهای بزرگتری را شاهد باشیم.

مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان در پنج رده سنی ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰ سال در مجموعه ورزشی بعثت شهرستان زنجان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha