۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85156083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرد و غبار و وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: با توجه به عبور امواج ضعیفی از منطقه، وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای و خیزش گرد و غبار محلی استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرایط جوی استان طی هفته پیش رو پایدار است، افزود: دمای هوا امروز و فردا با کاهش نسبی ۲ درجه ای همراه خواهد شد و از روز دوشنبه هفته جاری دوباره افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: هفته جاری و هفته آینده سامانه بارشی در استان فعال نخواهد شد.

سلطانی، دمای هوای فعلی زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۳ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۸ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۴ درجه، آببر ۱۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha