۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85156335
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار راس دام در اردوهای جهادی دامپزشکی گیلان واکسینه شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ۶ هزار و ۲۳۱ راس دام امسال در قالب اردوهای جهادی این اداره کل علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

دکتر هادی بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی اردوهای جهادی دامپزشکی گیلان ۵۵ هزار و ۷۷۵ قطعه طیور بومی نیز علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند، اظهار کرد: همچنین توسط این گروه‌ها ۳۷ هزار مترمربع اماکن دامی و نیز بدن پنج هزار و ۱۳۹ راس دام نیز سمپاشی شده‌است.

وی افزود: ۷۳۷ مورد ویزیت و درمان دام، ۴۷۲ نفر-ساعت برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع بروشور بیماری‌های واگیر و مشترک در ۸۰۰ نسخه را از دیگر خدمات رایگان انجام شده در اردوهای جهای دامپزشکی گیلان طی امسال عنوان کرد و افزود: واکسن‌های تزریق شده به دام‌ها شاربن، آبله، تب برفکی، بروسلوز گاو و گوساله، PPR و هاری شامل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ اردوی جهادی با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب العبور روستایی و عشایری در ۱۰ شهرستان و ۲۳ روستا توسط قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی استان برگزار شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: این اردوها با مشارکت بسیج سازندگی و بسیج جامعه مهندسین کشاورزی با هماهنگی و حضور مسئولان شهرستانی در زمینه‌های سمپاشی دام و اماکن دامی، واکسیناسیون دام‌ و طیور بومی، ویزیت رایگان‌آنها و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی انجام شده‌ است.

وی افزود: با توجه به سند تحول سازمان دامپزشکی کشور، برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی و عشایری یکی از اهداف مهم این سازمان در احیاء و توسعه جهاد دامپزشکی به شمار می‌رود که موجب افزایش امید و رضایتمندی دامداران می‌گردد.

هشتمین اردوی جهادی دامپزشکی با هدف محرومیت‌زدایی در استان گیلان در روستای چراغ پشتان شهرستان بندرانزلی انجام شد. بیشتر بخوانید: هشتمین اردوی جهادی دامپزشکی در بندرانزلی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha