۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85156450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۷ هزار دلار محصولات تعاونی‌های لرستان صادر شد

خرم‌آباد -  ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۷ هزار و ۶۵۶ دلار از تولیدات تعاونی های استان طی یکسال گذشته تاکنون صادر شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان علی جهانی افزود: عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است .

وی ادامه داد: تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می‌دهند و تا حدودی می توانند به ایجاد فرصت های شغلی پایدار در سطح استان کمک کنند.

وی یادآور شد: تعاونی‌های فعال لرستان سه هزار و ۱۶۷ واحد هستند و زمینه ایجاد بیش از ۴۰ هزار شغل را ایجاد کرده اند همچنین از این تعداد ۵۵۴ تعاونی مربوط به بانوان است.

جهانی با بیان اینکه لرستان در حوزه رونق تعاون به عنوان پایلوت انتخاب شده است افزود: در ارتباط با اجرای طرح های تعاون اشتغال محور، رومشکان بعنوان پایلوت مناطق محروم کشور انتخاب شد که در این راستا برنامه هایی جهت ایجاد کسب و کارهای جمعی، توسعه و رونق تعاونی و بهره مندی از سرمایه های مردم انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در این خصوص تاکنون تعداد ۴۵ شرکت تعاونی در مراحل ثبت در سامانه جامع هوشمند تعاون می باشند و از این تعداد ۲۲ تعاونی ثبت نهایی شده است.

جهانی به تشکیل تعاونی توسعه و عمران رومشکان اشاره کرد و افزود: این تعاونی که با عضویت ۲۲۰ نفر (نیم درصد جمعیت شهرستان ) تشکیل شده است و با همکاری دستگاه های اجرایی و مشارکت اعضا، در اجرای برنامه های توسعه ای و عمرانی شهرستان موثر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha