۶۸ میلیارد ریال به پارک علم‌وفناوری خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای این مرکز و سایر واحدهای رشد دانشگاهی مصوب شد که ۶۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

محمد رضا قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه‌اندازی هشت خانه خلاق و مراکز نوآوری شهرستان‌های استان در سفر رییس جمهور مصوب شد که در مرحله نخست ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع ستانی و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل وزارت نفت تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۸ میلیارد ریال از محل منابع استانی از اعتبارات سفر رییس جمهور برای پارک علم و فناوری استان جذب شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه داد: طرح تکمیل زیر ساخت‌های پارک با ساخت یکهزار و ۹۰۰ متر مربع کارگاه علمی و آماده سازی هفت هکتاری اراضی این مرکز از مهمترین طرح‌های در حال تکمیل است.

وی افزود: ساختمان کارگاهی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۵ درصد از اراضی هفت هکتاری نیز آماده‌سازی شده است.

قربانی بیان کرد: تکمیل، تجهیز و راه اندازی هشت خانه خلاق و مراکز نوآوری شهرستان های استان نیز تاکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن در بازه زمانی سه ساله مصوب شد و با جذب اعتبارات جدید در اولویت قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین تکمیل و تجهیز ساختمان های مرکز نوآوری شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، اسفراین و دانشگاه کوثر نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای ساخت و تکمیل این طرح ها تاکنون از محل های اعتبارات ملی و استانی بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و طرح ها بین ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

در استان خراسان شمالی ۱۳۵ شرکت وجود دارد که از این تعداد ۳۵ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت های فناور و نوآور هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha