۱۳۷ میلیارد ریال برای تکمیل پنج مرکز نوآوری خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۳۷ میلیارد ریال برای پنج مرکز نوآوری درحال ساخت استان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۶۰ درصد هزینه شده است.

محمدرضا قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اینک تکمیل و تجهیز ساختمان‌های مرکز نوآوری شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، اسفراین و دانشگاه کوثر در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۸ میلیارد ریال از محل منابع استانی از اعتبارات سفر رییس جمهور برای پارک علم و فناوری استان جذب شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه داد: طرح تکمیل زیرساخت‌های پارک با ساخت یکهزار و ۹۰۰ متر مربع کارگاه علمی و آماده سازی هفت هکتاری اراضی این مرکز از مهمترین طرح‌های در حال تکمیل است و این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۵ درصد از اراضی هفت هکتاری نیز آماده‌سازی شده است.

وی بیان کرد: تکمیل، تجهیز و راه اندازی هشت خانه خلاق و مراکز نوآوری شهرستان های استان نیز تاکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن در بازه زمانی سه ساله مصوب شده و با جذب اعتبارات جدید در اولویت قرار می گیرد.

قربانی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات جدید از محل سفر رییس جمهور تکمیل مراکز نوآوری در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری بعنوان یک مرکز دانش بنیان و فناور در خراسان شمالی نیز از برکات سفر رییس جمهور بهره مند شد و در این سفر ۹۰۰ میلیارد ریال طرح برای افزایش و تقویت ارتباط بین دانشگاه و حوزه علم و فناوری در استان مصوب شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه‌اندازی هشت خانه خلاق و مراکز نوآوری شهرستان‌های استان در سفر رییس جمهور مصوب شد که در مرحله نخست ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل وزارت نفت تامین خواهد شد.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha