۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85157515
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیشترین سرعت وزش باد استان سمنان در دامغان ثبت شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین سرعت وزش باد در استان طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به دامغان با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت است.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تداوم شرایط جوی طوفان گرد و خاک، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای که از روز گذشته بر هوای استان سمنان حاکم شد، ابراز کرد: هواشناسی درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید در این استان تا پایان هفته هشدار زرد اعلام کرد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در ساعت‌های بعدازظهر و شب، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در مرکز استان سمنان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت در زمان‌های اوج وزش باد برسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: سامانه طوفان گرد و خاک، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای در نیمه شرقی استان سمنان شدت دارد.

وی اضافه کرد: احتمال کاهش دید و ایجاد خسارت به تجهیزات و زیرساخت‌ها و آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها به دلیل وزش باد شدید وجود دارد.

مصطفوی تاکید کرد: مهمترین توصیه‌ها هواشناسی استان سمنان یا توجه به اعلام هشدار زرد به دلیل وزش باد شدید، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های درحال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه، پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای ۲۸ و بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد برای مرکز استان سمنان پیش بینی می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته رضوان از توابع شهرستان میامی با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: هفته پیش رو نسبت به هفته گذشته دمای هوا کاهش یافته و هوا خنک است، اما از هفته آینده استان سمنان روبه گرما می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha