هشدار مقامات آمریکایی به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حملات شهرک‌نشینان

تهران- ایرنا- رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب گزارش دادند، مقامات آمریکایی به این رژیم درباره عواقب حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان هشدار دادند.

به گزارش ایرنا از رای الیوم، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد، مسئولان آمریکایی در جریان سفر به اراضی اشغالی در هفته‌های اخیر به همتایان صهیونیستی خود هشدار دادند که ادامه سیاست کنونی کابینه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به روابط میان دو طرف لطمه می‌زند.

بر اساس این گزارش، این مسئولان اعلام کردند که موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک سازی‌ها و قانونی کردن این شهرک‌ها و افزایش خشونت شهرک‌ نشینان علیه فلسطینی‌ها تنها به روابط میان این رژیم و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و احتمال عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان آسیب نمی‌زند بلکه به برنامه‌های همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا از جمله طرح معافیت شهروندان اسرائیلی از داشتن ویزای ورود به آمریکا آسیب خواهد زد.

هاآرتص افزوده است: مسئولان آمریکایی اعلام کردند که این کشور به شدت نگران حملات شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها از جمله افراد با تابعیت آمریکایی است و دولت بایدن معتقد است که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مانع اقدامات تروریستی شهرک نشینان نمی‌شوند و مقامات حقوقی اسرائیلی قانون را درباره متجاوزان اجرا نمی‌کنند. آن‌ها همچنین به اظهارات برخی وزرا از احزاب ائتلاف دولتی اشاره کردند که از این حملات حمایت می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید، آمریکا همچنین از عدم محاکمه سربازان صهیونیستی که در شهادت عمر اسعد شهروند مسن فلسطینی دارای تابعیت آمریکایی دست داشتند، ابراز ناخرسندی کرد.

دادستانی رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرده بود که دلیل بسته شدن پرونده تحقیقات علیه سربازان، عدم وجود اسناد و مدارک موثق درباره ارتباط میان اقدامات این سربازان و مرگ عمر اسعد است.

پیش تر «رابرت وود» معاون امور سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد گفته بود: ما از خشونت در کرانه باختری و از تشدید تنش‌هایی که امسال شاهد آن بوده‌ایم به شدت نگران هستیم.

کرانه باختری رود اردن به ویژه در طول یک ماه اخیر شاهد حملات شهرک نشینان صهیونیست به مناطق فلسطینی نشین بوده است که در جریان آن شمار زیادی از خانه‌ها و خودروهای فلسطینی‌ها و زمین‌های کشاورزی آنها توسط این شهرک نشینان به آتش کشیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha