۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85160469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی برای توفان در خراسان جنوبی/ هوا خنک‌تر شد

بیرجند - ایرنا - رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای توفان گرد و خاک در این استان خبر داد و گفت: با آغاز روند کاهشی دما در منطقه مقداری از شدت گرما کاسته شده است.

جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی توفان گرد و خاک به طور متناوب امروز و فردا در مرز شرقی به ویژه شهرستان‌های سربیشه و نهبندان قابل پیش‌بینی است که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در پی دارد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد به ترتیب با ۹۷ کیلومتر در بندان، ۷۹ کیلومتر در علی‌آباد زارعین و ۶۸ کیلومتر در خوسف به ثبت رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تا پایان هفته جاری در اکثر مناطق استان قابل پیش‌بینی است.

وی با اشاره به آغاز روند کاهشی دما از روز دوشنبه افزود: این روند کاهشی تا روز جمعه ادامه دارد و هوا نسبت به شرایط عادی فصل کمی خنک‌تر می‌شود، در مجموع تا اوایل هفته آینده شرایط مطلوبی به لحاظ دمایی در استان داریم.

نخعی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه، زهان، بیرجند و قاین با ۱۸ درجه سردترین و دهسلم نهبندان با ۴۵ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

وزش باد شدید در هفته‌های اخیر پدیده غالب در خراسان جنوبی بوده که کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و سرایان را به دنبال داشته است.

پیش از این اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح زرد صادر کرده بود و هشدار نارنجی یعنی احتمال خسارت گسترده زیاد است که اقدام ضروری را می‌رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha