۱۳ میلی‌متر بارندگی در چالدران ثبت شد/ هواشناسی آذربایجان غربی هشدار صادر کرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وقوع بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان باعث ثبت ۱۳ میلی‌متر بارندگی در چالدران در طی شبانه روز اخیر و صدور هشدار زرد شد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرهای چایپاره، شوط، پلدشت و ماکو نیز شاهد بارش‌هایی بود، اظهار کرد: امواج کم دامنه و بارشی که از روز سه‌شنبه در استان مستقر است و همچنان فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هشدار زرد در زمینه رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در استان به ویژه نواحی شمالی در راستای پیشگیری از خسارت‌ها صادر شده‌ است، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و برخورد صاعقه همچنان در نواحی مستعد بارش‌ها وجود دارد.

به گفته رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها لازم بوده و خودداری از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است.

۱۳ میلی‌متر بارندگی در چالدران ثبت شد/ هواشناسی آذربایجان غربی هشدار صادر کرد

صابری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان شهرستان ارومیه بین ۱۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود، ادامه داد: خوی و بوکان به ترتیب گرم‌ترین شهرهای آذربایجان غربی با دمای مثبت ۳۷.۶ و ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بودند.

به گفته وی، وزش باد نیز در استان ثبت شده که بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان اشنویه با بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده‌ است.

آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی و سرد بوده تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد و توام با یخبندان جاده‌ای از ویژگی‌های آب و هوایی این منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha