۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85160769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ فقره موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۲۵ فقره موافقت اصولی در سه ماهه نخست امسال به دنبال درخواست سرمایه گذاران برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی در استان صادر شد.

ابوالفضل اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با صدور مجوز برای راه اندازی این مراکز ۱۸۷ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری و برای ۲۳۹ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این طرح های گردشگری شامل احداث هتل، سفره‌خانه، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع گردشگری عمومی در شهرستان های اسفراین، بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این استان دارای مناطق نمونه گردشگری همانند رویین، درکش است که با توجه به قرار گرفتن این استان در جاده مواصلاتی، حوزه‌های تفریحی و سرگرمی، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است.

تشدید نظارت بر مجتمع های بین راهی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با شروع سفرهای تابستانی به‌منظور کیفی‌سازی خدمات به مسافران و گردشگران، نظارت و بازرسی بر مجتمع‌های بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی تشدید می شود.

اسماعیلی افزود: افزایش بازدیدها و تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری استان باهدف اجرای شیوه نامه های بهداشتی، ارتقا کیفیت ارایه خدمات و فراهم‌ کردن سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به خراسان شمالی انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به در پیش بودن ایام ماه محرم، اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسان، نظارت مستمری برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران انجام خواهد شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha