میزبانی بیش از ۱۰۰ موکب غدیریه از مردم در شهر و روستاهای مهریز یزد+فیلم

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز گفت: بیش از ۱۰۰ موکب غدیریه در شهر و مناطق روستایی در بخش مرکزی فعالیت خود را برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی از عاشقان حضرت علی (ع) در شهرستان آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، مصطفی زارع زاده چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: این موکب‌ها تا پایان دهه امامت و ولایت با مشارکت جوانان و خیران در مناطق مختلف فعال است.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم به اهمیت آن اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۵۰ جشن همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی ، هنری و بصیرتی در شهرستان اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز بیان کرد: این جشن‌ها همه به صورت مردمی و با مشارکت پرشور شهروندان به خصوص جوانان در مساجد، حسینیه‌ها و سایر مراکز فرهنگی معابر آغاز و ادامه دارد.

زارع زاده بیان کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیر کار پخت و توزیع غذا در سطح محلات مختلف آغاز و بیش از ۱۵هزار وعده غذا توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۷ حرکت کاروان شادی از میدان توحید آغاز و سپس با حرکت در سطح معابر مختلف در پایان در حسینیه اعظم به اجرای برنامه می‌پردازند.

معاون فرماندار مهریز یکی از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت دهه امامت و ولایت را در شهرستان برگزاری میهمانی یک کیلومتری غدیرخم ذکر کرد.

زارع زاده گفت: این برنامه با همکاری مردم و خیران و حضور گسترده خانواده‌ها و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و رفاهی از ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۶ تیرماه از مسجد حضرت امیر المومنین (ع) تا میدان ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

وی گفت: در این میهمانی با برپایی موکب‌های مختلف و جشن و برنامه‌های متنوعریال فضایی شاد و معنوی برای خانواده‌ها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح هر پایگاه بسیج یک موکب غدیریه از دیگر برنامه‌های مهمی است که توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آغاز و ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری پویش‌های مختلف مردمی، نورافشانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، توزیع شربت و شرینی و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و همچنین ایجاد غرفه‌های فرهنگی جزو دیگر برنامه‌هاست.

زارع زاده تاکید کرد: برگزاری جشن ازدواج زوج‌های جوان و برپایی سفره عقد در امامزاده سید غیاث الدین نیز در بزرگداشت عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha