بیش از سه هزار داوطلب غرب کرمانشاه در ماراتن کنکور سراسری حضور دارند 

قصرشیرین- ایرنا- سه هزار و ۱۱۰ نفر داوطلب در شهرستان‌های غربی کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در بزرگترین رقابت علمی کشور و ماراتن کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع شرکت کنندگان در کنکور سراسری در غرب کرمانشاه ۳۲۷ نفر داوطلب قصرشیرینی، ۹۹۸داوطلب گیلانغربی و یک هزار و ۷۸۵ نفر نیز سرپل ذهابی هستند.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تهمیدات لازم برای برگزاری بزرگترین آزمون علمی کشور در شهرستان قصرشیرین در بخش های مختلف حفاظت، حراست از سوالات و پاسخ نامه ها اندیشیده شده و کمیته امنیتی شهرستان قصرشیرین و شورای تامین اقدامات لازم را به منظور حراست از انتقال سوالات از مرکز استان کرمانشاه به شهرستان قصرشیرین انجام داده است.

«احمد خدرویسی» اظهار کرد: در شهرستان قصرشیرین ۳۲۷ داوطلب در رشته های علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، زبان خارجه و هنر با هم به رقابت می پردازند که ۲ حوزه امتحانی خواهران و برادران برای برگزاری آزمون اختصاص داده شده است.

به گفته وی آزمون نیز در صحت و آرامش و نظم و انضباط از صبح امروز شروع شده و در اولین مرحله امروز صبح آزمون علوم تجربی در حال برگزاری است و بعد ازظهر امروز و فردا نیز شاهد برگزاری آزمون های زبان های خارجی و علوم انسانی، ریاضی و هنر خواهیم بود.

رقابت حدود یک هزار داوطلب گیلانغربی در مرحله اول آزمون سراسری

فرماندار گیلانغرب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۹۹۸ داوطلب در این شهرستان طی امروز و فردا ۱۵ و ۱۶ تیرماه خبر داد و گفت: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده برای شرکت در آزمون سراسری ۵۵۶ نفر خواهر و۴۴۲ برادر هستند.

«وحید محمدی» افزود: برای برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این شهرستان ۱۲حوزه امتحانی آماده شده است.

برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در سرپل‌ذهاب با یک هزار و ۷۸۵ داوطلب

فرماندار سرپل ذهاب نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کنکور سراسری در این شهرستان امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در ۱۶ حوزه امتحانی با حضور یک هزار و ۷۸۵ دانش آموز دختر و پسر با تفکیک جنسیت حدود ۶۰ درصد خانم ها و ۴۰ درصد آقایان برگزار می شود.

«صدرالله بابلی» افزود: تدابیر لازم برای برگزاری کنکور سالم اندیشیده شده و مشکل خاصی وجود ندارد و همه شهرستان پای کار است تا داوطلبان با یک آرامش و نظم خاصی در این رقابت حضور پیدا کنند.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha