حدود ۳۵ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۲ در کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند

کرمانشاه- ایرنا- مسئول حفاظت از آزمون‌های سراسری استان کرمانشاه از رقابت ۳۴ هزار و ۹۶۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ ( تیرماه) در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: نوبت دوم آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ از امروز چهاردهم در استان کرمانشاه به مدت ۲ روز در پنج گروه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

«مجید محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر از دوطلبان دختر و ۱۲ هزار و ۹۸ نفر معادل حدود ۴۰ درصد پسر هستند.

وی همچنین بیان داشت: بیش از ۵۲ درصد دواطلبان کنکور سرسرای ۱۴۰۲ استان کرمانشاه یعنی ۱۸ هزار و ۲۴۷ نفر در رشته تجربی شرکت کردند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر دختر و هفت هزار و ۲۴۷ نفر نیز پسر هستند.

محمدی در ادامه تعداد شرکت کنندگان رشته علوم ریاضی و حرفه ای در کنکور سراسری ۱۴۰۲ در نوبت دوم را ۲ هزار و ۷۸۹ نفر نزدیک به هشت درصد و داوطلبان رشته علوم انسانی را ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر نزدیک به ۳۱ درصد اعلام کرد.

مسئول محافظت از آزمون های سراسری استان کرمانشاه؛ تعداد داوطلبان رشته هنر را ۹۲۶ نفر یعنی کمی بیشتر از ۲/۵ درصد تعداد شرکت کنندگان است و گفت که ۶۲۶ نفر از این داوطلبان زن و ۳۰۰ نفر مرد هستند.

محمدی همچنین تعداد دواطلبان رشته زبان خارجه را ۲ هزار و ۱۱۵ نفر یعنی معادل ۶ درصد شرکت کنندگان اعلام کرد و بیان داشت از این تعداد هزار و ۳۶۸ نفر زن و ۷۴۷ نفر مرد هستند.

وی در ادامه تعداد داوطلبان نوبت اول کنکور سرسرای ۱۴۰۲ استان کرمانشاه را ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: بیش از نصفی از شرکت کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ استان با ۱۸ هزار و ۴۶ نفر در شهر کرمانشاه با هم به رقابت می پردازند.

محمدی همچنین اضافه کرد: نزدیک به هشت هزار نفر از این داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ استان در دانشگاه رازی کرمانشاه آزمون می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha