گلستان جزو استان‌های پیشرو در ثبت وقایع ولادت و فوت است
نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان

گرگان  - ایرنا  - استاندار گلستان گفت: اداره کل ثبت احوال این استان جزو استان‌های پیشرو در ثبت وقایع ولادت و وفات در مهلت قانون تعیین شده (۱۵ و ۱۰ روز برای ولادت و فوت) است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان، افزود: ضمن قدردانی از ارتقای شاخص‌های استانی در ثبت ولادت با ۹۹.۶۲ درصد و وفات با ۹۹.۷۳ درصد، ضرورت دارد سایر شاخص‌های ارائه خدمات از جمله صدور شناسنامه مکانیزه، ساماندهی آرامستان‌ها اعم از شهری و روستایی، حذف ازدواج غیرثبتی و ثبت تغییر نشانی با برنامه و جدیت پیگیری شود.

وی با استقبال از طرح ایجاد گنجینه اسناد و مفاخر ثبت احوال استان، بر حمایت دستگاه‌های مرتبط از این طرح برای سرعت بخشیدن در جمع‌آوری و معرفی این آثار به جامعه تاکید کرد.

براساس گزارش مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تاکنون ۲ هزار اثر از اسناد و مفاخر استان توسط این اداره کل جمع آوری شده است.

پوشش ۹۷ درصدی کارت هوشمند ملی در گلستان

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: اکنون از جمعیت یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۶۴ نفری بالای ۱۵ سال در این استان، یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۲۶۴ نفر معادل ۹۷.۴۹ درصد برای دریافت کارت هوشمند ملی در نوبت اول پوشش داده شده است.

حمیدرضا مطیع افزود: از این جمعیت برای یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۶۶ نفر معادل ۹۱.۵۱ درصد کارت هوشمند ملی صادر شده و علاوه بر وجود ۱۵ هزار کارت هوشمند ملی در ادارات، ۱۲۷ هزار کارت هوشمند ملی در دست صدور است.

گلستان جزو استان‌های پیشرو در ثبت وقایع ولادت و فوت است

وی یادآور شد: در حوزه صدور شناسنامه مکانیزه هم تاکنون یک میلیون و ۶۱ هزار و ۸۴۶ جلد معادل ۵۳ درصد جمعیت استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: برای تعویض شناسنامه قدیمی باقیمانده این اداره کل براساس ظرفیت و امکانات موجود در ادارات شهرستانی، برنامه ریزی و اقدام لازم را انجام خواهد داد.

وی به اشاره به اینکه در ثبت وقایع ولادت و وفات این استان به ترتیب ۲.۶۲ و ۴.۷۳ درصد از میانگین کشوری جلوتر است گفت: بهار امسال تعداد هفت هزار و ۲۲۲ واقعه ولادت در استان ثبت شد که بیش از ۹ درصد رشد دارد.

مطیع بر هماهنگی در اطلاع رسانی برای ثبت تغییر نشانی و عمل به تکلیف قانون در ۲۰ روز، حمایت از طرح ایجاد گنجینه اسناد و مفاخر استان و تامین اعتبار برای بهره‌برداری از ساختمان اداری در آزادشهر و گمیشان تاکید کرد.

براساس داده آماری مرکز آمار ایران، ۲ میلیون و ۲ هزار نفر در استان گلستان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha