۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85163388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت اجاره‌بها روی میز شورای مسکن خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - آخرین اقدامات انجام شده برای گشت‌های بازرسی از بنگاه‌های املاک و ثبت قرارداد اجاره به صورت رایگان از موضوعاتی بود که در شورای مسکن استان خراسان جنوبی و ارتباط تصویری با شورای عالی مسکن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست شورای مسکن استان روز شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و اعضای شورا در استانداری و ارتباط تصویری با شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: بررسی وضعیت اجاره مسکن و بنگاه‌های معاملاتی باید به طور جدی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

جواد قناعت تاکید کرد: احصای دقیق آمار بنگاه‌های معاملاتی مسکن در خراسان جنوبی و مرکز استان ضروری است و تا یک ماه آینده باید بازدیدهای میدانی انجام شود تا ضمن شناسایی تخلفات احتمالی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: درخصوص اجاره مسکن و فعالیت مشاوران املاک باید در استان حرف برای گفتن داشته باشیم و نامه‌ای از سوی استاندار به وزیر راه و شهرسازی ارسال شود تا آمار و مقایسه عملکرد بر مبنای درصد قرار گیرد.

دستور استاندار خراسان جنوبی برای بررسی وضعیت اجاره مسکن

استاندار خراسان جنوبی درباره موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: ۴۰ هزار و ۴۴۹ واحد سهمیه استان در بافت فرسوده بوده که ۲۲ هزار و ۴۴۹ واحد شهری است.

وی افزود: متقاضی برای نوسازی بافت فرسوده در خراسان جنوبی نداریم لذا بررسی عملکرد در این زمینه برای استان موضوعیت ندارد زیرا مردم بیشتر به سوی مسکن ملی تمایل دارند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: این استان براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی رتبه دوم کشور را در واگذاری گروهی و انفرادی زمین دارد.

میرمحمد مودی افزود: براساس عملکرد سه ماه ابتدای امسال هفت هزار و ۱۷۷ قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی تخصیص و واگذار شده که ۲ هزار و ۶۰۷ پروانه ساخت صادر و در مجموع ۵۱۸ واحد تکمیل شده است.

وی بیان کرد: در راستای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار قطعه مازاد دیگر در دست اقدام است و با توجه به پیشرفت آماده‌سازی برخی سایت‌ها سه سایت آماده انجام عملیات آسفالت است.

بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص گشت‌های بازرسی از بنگاه‌های املاک، وضعیت شناسایی خانه‌های خالی و مالیات بر آنها، نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن و ایجاد بستر سامانه ثبت قرارداد اجاره به صورت رایگان از دستور کارهای این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha