۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85242300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن‌های هفته‌وحدت در پاکستان، خروش میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبرمهربانی

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با ایام میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت در پاکستان میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر مهربانی با حضور در جشن‌های میلادالنبی(ص) و راهپیمایی‌های مردمی، عشق و ارادت خود را به وجود مقدس پیغمبر اکرم ابراز کرده و علیه هتاکان به مقدسات اسلامی شعار دادند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، دوازدهم ربیع الاول به عنوان میلاد حضرت محمد (ص) رویداد تاریخی درمیان مسلمانان اهل تسنن به همراه اعیاد فطر و قربان در نزد مسلمانان پاکستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به این مناسبت خیابانها، اماکن عمومی و مذهبی و موسسات آموزشی و دولتی از چند روز گذشته آذین بندی شده و مانند هر سال ۱۲ ربیع الاول از سوی دولت پاکستان به عنوان تعطیل رسمی اعلام شد.

علیرغم تهدیدات امنیتی، دولت پاکستان برای حفظ آرامش در آیین های مذهبی و دسته جات میلاد پیامبر؛ تدابیر شدید امنیتی در شهرها و مناطق این کشور برقرار کرده است. با این حال حمله انتحاری صبح امروز در یکی از تجمعات مردمی به مناسبت فرارسیدن ایام میلاد النبی (ص) در بلوچستان پاکستان جان ۳۴ نفر را گرفت و دست کم یکصد نفر دیگر در این اقدام تروریستی زخمی شدند.

مسلمانان کشور ۲۴۰ میلیون نفری پاکستان اعم از شیعه و سنی در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور، راولپندی، پیشاور، کویته، کراچی، اسکردو، حیدرآباد و مولتان راهپیمایی میلاد به راه انداخته و با سر دادن شعار لبیک یا رسول الله عشق و محبت خود را به نبی مکرم اسلام ابراز کردند.

جشن‌های هفته‌وحدت در پاکستان، خروش میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبرمهربانی

عاشقان پیامبر رحمت با راه اندازی گروههای شاد به قصیده خوانی و مدیحه سرایی پرداخته و با فریادهای لبیک ˈیا رسول الله و یا نبی صلوات الله علیکˈ به صورت جمعی راهپیمایی می کنند.

در راهپیمایی‌های میلاد النبی صلی الله علیه و آله وسلم در اسلام‌آباد، شرکت کنندگان با تعلیمات کتاب آسمانی مسلمانان قرآن کریم تجدید عهد کرده و هتاکی به مقدسات اسلامی در جوامع غربی را به شدت محکوم کردند.

در این روز روحانیون پاکستان بر وحدت میان امت مسلمان تاکید کرده و مردم نیز برای سربلندی کشور خود و عالم اسلام دعا کردند.

بزرگترین جشن میلاد پیامر گرامی اسلام (ص) امروز در مسجد ˈفیصلˈ اسلام‌آباد و مسجد ˈشاهیˈ در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

جشن‌های هفته‌وحدت در پاکستان، خروش میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبرمهربانی

قرار است جشن بزرگ میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با عنوان "پیغمبر اسلام (ص) مرکز وحدت مسلمین" به مشارکت احزاب و گروه‌های شیعه و اهل تسنن روز یکشنبه در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.

رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان نیز طی پیام‌هایی به مناسبت فرارسیدن ایام میلاد حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله وسلم بر لزوم پیروی از منویات پیغمبر اکرم (ص) برای سعادت همزیستی مسالمت آمیز تاکید کردند.

آنان افزودند: تعلیمات و شیوه حیات بابرکت پیامبر گرامی اسلام (ص) چراغ هدایت برای تمامی جوامع بشری به ویژه مسلمانان است لذا باید با پیروی از آن رواداری، مهربانی، همدردی و وحدت را میان یکدیگر ترویج دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین «ناصر عباس جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت هفته وحدت‌ و اعلام برنامه اجتماع بزرگ گرامیداشت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در اسلام‌آباد، گفت: وجود مبارک پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و قرآن کریم عامل قوی وحدت مسلمین است و چراغ اصلی هدایت مسلمانان جهان می‌باشد.

جشن‌های هفته‌وحدت در پاکستان، خروش میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبرمهربانی

وی افزود: تعلیمات پیامبر رحمت زندگی کامل را به تمام جوامع بشری نه فقط برای مسلمانان می آموزد و در این بین هیچ جایی برای افراط گرایی، بی عدالتی و عدم رواداری وجود ندارد.

این رهبر سیاسی پاکستان افزود: شیعه و سنی دو بازوی قوی و جدا نشدنی اسلام هستند هرچند دشمنان وحدت درصدد تخریب صلح و برادری در جهان اسلام هستند اما بیداری امت اسلامی علیه توطئه دشمنان به ویژه قدرت‌های استکباری اجتناب ناپذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha