عضو شورا: اولویت‌های آسفالت معابر شهر کرمان اصلاح شود

کرمان- ایرنا- رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان با بیان اینکه بازنگری در اولویت‌های آسفالت انجام و لیست آسفالت معابر شهر کرمان اصلاح شود گفت: البته همه خیابان‌های شهر کرمان نیاز به روکش آسفالت دارد اما با توجه به امکانات این موضوع مقدرور نیست.

به گزارش ایرنا، در یکصدویکمین نشست شورا گریزی به موضوع آسفالت معابر شهر کرمان نیز اشاره شد، موضوعی‌ که منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر در نشست‌های پیشین شورا بارها بر ضرورت این اتفاق تاکید کرده بود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این عضو شورا به اتفاق روزهای اخیر در شهر کرمان و روسازی آسفالت در برخی معابر اشاره کرد و گفت: آسفالت معابر کاری خوب بود ولی شنیدم که پیمانکار آن با توجه به تعدیلی که بر قیمت‌ها شده ظاهرا گفته، برایم صرفه اقتصادی ندارد و قصد کناره‌گیری دارد که باید این موضوع پیگیری شود.

البته ایرانمنش خطاب به شهردار کرمان تاکید داشت که در آسفالت معابر اولویت‌ها و جاهایی که نیاز ویژه دارند بیشتر مدنظر باشد و افزود: به نظرم دقت کافی در آسفالت بعضی از خیابان‌ها صورت نگرفته بود و برخی معابر که نیاز ویژه تری به این اقدام داشتند، اولویت نبودند.

وضعیت نابه‌سامان خیابان‌های کمیل و حضرت ابوالفضل

عضو شورا: اولویت‌های آسفالت معابر شهر کرمان اصلاح شود

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر به وضعیت نابه سامان خیابان کمیل و حضرت ابوالفضل شهر کرمان هم اشاره کرد و از پیمانکار خواست قدری در این مورد سریعتر عمل کند.

وی افزود: در ارتباط با خیابان کمیل و بلوار حضرت ابوالفضل (ع) شهرک مطهری هم مدتهاست کار شروع شده اما به نظر می‌رسد پیمانکار می تواند قدری سرعت کار را بالا ببرد زیرا مردم و کسبه به ویژه در بلوار حضرت ابوالفضل از این طولانی بودن فرایند، شاکی بودند زیرا خیلی‌ها فصل کارشان در تابستان است.

فعالیت‌های عمرانی سه شیفت انجام شود

عضو شورا: اولویت‌های آسفالت معابر شهر کرمان اصلاح شود

وی ادامه داد: در کرمان باید این موضوع جا بیافتد که بعضی از کارها را می‌توان در شیفت شب یا عصر نیز انجام داد و کار را به پیش برد. نیاز است برنامه‌ریزی در این حوزه انجام و بعضا در بعضی مواردی کار سه شیفت انجام شود تا کمتر شاهد شکواییه‌های شهروندان باشیم.

شهردار کرمان نیز در پاسخ به صحبت های ایرانمنش گفت: برای آسفالت معابر شهر کرمان در این طرح جدید معاون فنی و عمرانی گزارشات مردمی را گرفته و سپس به جمع‌بندی روی نقشه رسیده است و دستور کار سازمان عمران برای سه ماه آینده نیز مشخص شده و اگر قرار است تغییری در این لیست داده شود که جلسه‌ای گذاشته می‌شود و براساس اولویت‌های که شورا اعلام می‌کند کار جلو خواهد رفت.

سعید شعرباف ادامه داد: قطعه اول بلوار حضرت ابوالفضل هم نیز بیش از حدود ۲.۵ ماه طول کشید البته اکنون قطعه سوم طبق تعهد رسمی که به ما دادند از ۱۰ تیر شروع شده و یک ماهه جمع می‌شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

وی به موضوع کناره گیری پیمانکار طرح آسفالت بعضی معابر شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: پیمانکار هم کیفیت خوبی کار را انجام می‌دهد و هم نرخ مناسبی را تعیین کرده اما به‌دلیل اینکه ضریب تعدیل سه ماه آخر سال با سه ماه پیش از آن تفاوتی نداشته، پیمانکار می‌گوید که با هزینه‌های جدید، برایش امکان ادامه کار وجود ندارد.

جشنواره شعر مقاومت کرمان

عضو شورا: اولویت‌های آسفالت معابر شهر کرمان اصلاح شود

اما از دیگر موضوعات یکصدو یکمین نشست علنی شورا که وجه فرهنگی داشت، موضوع جشنواره شعر مقاومت کرمان بود، اتفاقی که انتقاد استاندار کرمان از شهرداری برای نحوه برگزاری را نیز در روزهای اخیر به دنبال داشت.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی شورا با تشکر از مجموعه فرهنگی شهرداری کرمان به برگزاری جشنواره شعر مقاومت در این شهر اشاره کرد و افزود: محتوا و کمیت این جشنواره قابل توجه بود که ان شالله با قوت بیشتری این جشنواره در سالیان آینده امتداد داشته باشد.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز جشنواره شعر مقاومت کرمان را یک کار ارزشمند فرهنگی قلمداد کرد.

ارزیابی برنامه‌های جشن غدیر کرمان

عضو شورا: اولویت‌های آسفالت معابر شهر کرمان اصلاح شود

در ادامه موضوعات فرهنگی محمود بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، به اتفاقاتی که در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران رقم خورد اشاره کرد و آن را به نوعی خنثی‌کننده بسیاری از حرف‌های دشمنان در مورد اسلام دانست و افزود: تنوع، وسعت و تعداد برنامه‌های عید غدیر در کرمان خوب و بیشتر برنامه‌ها خانواده محور بودند.

البته بابایی به موضوع اطلاع‌رسانی به مردم و زمانبندی در پروژه‌های عمرانی نیز اشاره کرد و گریزی به اصلاح رفیوژ (گذرگاهی در وسط معابر) خیابان جهاد زد و اطلاع‌رسانی که در این زمینه رقم خورده بود را خوب ارزیابی کرد و خواست که این اقدام در مورد سایر پروژه‌های عمرانی سطح شهر نیز انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha