۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85166079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سمن‌ها دولت را برای توسعه ورزش در کردستان یاری دهند

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند نیازهای حوزه ورزش و زمینه توسعه آن را تامین کند؛ بنابراین کمک سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش ایرنا، آمنه غلام ویسی روز سه شنبه در دومین نشست فصلی سازمان‌های مردم ‌نهاد جوانان کردستان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در فرهنگ‌سازی جامعه و استفاده از توان شرکت های خصوصی و حامیان مالی می توان شاهد توسعه حوزه ورزش، به ویژه امور جوانان بود.

وی با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات اجتماعی نیازمند مشارکت همه جانبه سازمان‌های مردم‌نهاد است، افزود: با تمام مشکلات و دغدغه های حوزه امور جوانان آشنایی کامل دارم و معتقدم حل مسائل و مشکلات اجتماعی با مشارکت سمن‌ها میسر است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: با توجه به شناختی که از حوزه جوانان دارم، ظرفیت‌های بسیار خوبی درسازمان‌های مردم نهاد برای حل مشکلات اجتماعی وجود دارد.

غلام ویسی ادامه داد: طبق آیین نامه وزارت ورزش و جوانان هیچ اماکن ورزشی بدون ضوابط و قوانین نمی‌تواند در اختیار اشخاص خاصی قرار گیرد اما این ظرفیت و قانون نیز وجود دارد که سازمان های مردم نهادی که در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند و چنانچه آن روستا اماکن ورزشی داشته باشد، بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان در اختیار سازمان مردم نهاد قرار گیرد.

تخصصی شدن فعالیت سمن‌ها در کردستان ضروری است

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم بر لزوم تخصصی شدن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان برای ارائه خدمات بهتر تاکید کرد.

مجید آوج اظهار کرد: برای تخصصی شدن فعالیت سمن ها، انتخابات شبکه های تخصصی برگزار و سمن‌ها بر اساس موضوع فعالیت خود عضو شبکه تخصصی شده و بصورت کیفی در خصوص مسائل حوزه جوانان برنامه ریزی و اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت تمرکززدایی فعالیت‌ها، افزود: در طول این مدت سعی کرده ایم که به همه شهرستان های استان در اجرای برنامه های حوزه جوانان توجه داشته و در این راستا حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان ضمن تقدیر از سمن های فعال، اضافه کرد: برگزاری برنامه هایی در حوزه گام دوم انقلاب، کاهش آسیب‌های اجتماعی، نشاط اجتماعی، جوانی جمعیت و ازدواج جوانان از مهمترین برنامه های سمن‌ها در ادامه سال جاری است.

آوج به ارائه گزارش فعالیت‌های سه ماهه این حوزه پرداخت و ادامه داد: ۱۳ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و ۱۳ کمیته تخصصی با موضوعات ازدواج و اوقات فراغت در سطح شهرستان های استان برگزار شده است.

وی یادآور شد: دیدار با فرمانداران محترم شهرستان های تابعه، دیدار با مسئولان کشوری و استانی به منظور جلب حمایت های لازم برای توسعه فعالیت‌های حوزه جوانان از دیگر اقدامات مهم بوده است.

در این نشست دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان به بیان دغدغه ها، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف به ویژه موضوعات اجتماعی و مسائل مربوط به حوزه فعالیت های خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha