نظام اداری کشور باید با هوشمندسازی متحول شود

زنجان – ایرنا- معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری و استخدامی گفت: نیازمند یک انقلاب در نظام اداری کشور هستیم که تحقق این امر به غیر از توسعه نظام الکترونیکی و هوشمندسازی راه دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عطاردی روز سه شنبه در دیدار با محسن افشارچی استاندار زنجان، افزود: در مسیر ایجاد تحول در نظام اداری با اصلاحات تدریجی به جایی نمی رسیم بلکه باید به سمت یک انقلاب برویم و این موضوع هم نیاز به شعار و نمایش ندارد بلکه باید مسیر درست را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر فرصت سعی و خطا نداریم و باید کاری بکنیم که به صلاح و واقعیت نزدیکتر باشد.

عطاردی با بیان اینکه در نظام اداری کنونی راحت‌ترین کار صادر کردن بخشنامه است، اظهار کرد: باید به جای بخشنامه، الگو صادر کنیم، به این معنی که نمونه ها و الگوهای موفق در زمینه هوشمندسازی را به همه بخش ها تسری بدهیم.

معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری و استخدامی به لزوم توجه به نقش آفرینی مردم در تحقق حکمرانی الکترونیک و تحول دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: اگر قرار است در نظامات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، نقش مردم را پر رنگتر داشته باشیم، راه میانبُر آن، حکمرانی دیجیتال است و در واقع هوشمندسازی، آماده کردن صحنه برای افزایش مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه حکمرانی دیجیتالی در کشور در عرصه های مختلف در حال پیگیری است، افزود: در این راستا در خصوص چابک سازی نظام اداری برنامه های مختلفی در حال پیاده سازی است.

عطاردی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: استان زنجان به واسطه اراده ای که در مدیریت استان وجود دارد با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های موجود می تواند استان الگو در حوزه تحول دیجیتال در کشور باشد.

وی افزود: پروژه "زنجان من" که در این استان در حوزه حکمرانی دیجیتال در حال پیگیری است، به عنوان یک طرح ملی در اولویت های سازمان اداری و استخدامی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha