خرید تضمینی گندم آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد افزایش دارد

مراغه- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تا زمان حاضر ۳۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خریداری شده است، بیان کرد: خرید این محصول راهبردی تا این لحظه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش دارد. 

به گزارش ایرنا «علیرضا شاهدی» روز سه‌شنبه در حاشیه آیین جشن برداشت گندم در هشترود به خبرنگاران گفت: ۶۸ مرکز خرید آماده خرید گندم مازاد کشاورزان است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳۵ هزار تن گندم خریداری شود.

به گفته وی برداشت گندم در سطح استان طی نیمه خردادماه از شهرستان خداآفرین شروع شد و برداشت و تحویل محصول به مراکز خرید همچنان ادامه دارد.

کشاورزان به شایعه پایین بودن قیمت گندم توجه نکنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از کشاورزان خواست به شایعه قیمت پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم توجه نکنند و افزود: قیمت مصوب شورای قیمت‌گذاری از قرار هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان بوده و مبنای پرداخت هم همین قیمت است.

«شاهدی» اضافه کرد: متاسفانه در سامانه ثبت «سیتا» به دلیل مسائل فنی، قیمت هر کیلوگرم گندم خریداری شده از قرار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان که قیمت سال قبل است، ثبت می‌شود که این اشکال تا سه روز آینده رفع خواهد شد.

به گفته وی قیمت محصولی که پیش از این نیز به مراکز خرید گندم تحویل شده است، به زودی اصلاح می‌شود و کشاورزان نباید نگران مابه التفاوت آن باشند.

وی تحویل گندم به مراکز خرید و سیلوها را ضامن امنیت غذایی دانست و ادامه داد: هرگونه عاملی که در فرایند خرید گندم مازاد کشاورزان مانع ایجاد کند چه به صورت شخص، سیلو و حمل و نقل باشد، باید رفع شود و مشکلی در این روند وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان‌شرقی طی ۲۸ خرداد سال جاری و در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم استان از عدم بارگذاری قیمت قطعی خرید تضمینی گندم کشاورزان در سامانه انتقاد کرده بود.

«عابدین خرم» تاکید کرده بود که باید نسبت به پرداخت مابه التفاوت قیمت ثبت شده در سامانه با قیمت قطعی خرید تضمینی گندم به کشاورزان اطلاع‌رسانی و اقدام عملی انجام شود.

گفتنی است هشترود در میزان خرید تضمینی و تولید گندم رتبه اول آذربایجان‌شرقی را داراست و بر همین اساس نیز از آن به عنوان انبار غله استان یاد می‌شود؛ اقتصاد این شهرستان بر مبنای فعالیت‌های کشاورزی استوار است و در این شهرستان سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha