۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85165663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار فرمانده یونیفل با مقامات لبنانی درباره تحولات جنوب لبنان

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (دوشنبه) از دیدار و گفت‌وگوی فرمانده نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل موسوم به "یونیفل" با نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) و وزیر خارجه لبنان درباره مسئله چادرهای نصب شده حزب‌الله در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نیز اشغال بخش شمالی روستای الغجر در مرز جنوب و فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه خبری العهد در این باره اعلام کرد که نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در حضور عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه با ژنرال آرولدو لازارو فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) دیدار و گفت‌وگو کرد.

بوحبیب در این باره گفت: اوضاع امنیتی در جنوب مورد بحث قرار گرفت و هیات یونیفل تقاضای طرف اسرائیلی مبنی بر برچیدن چادرها را به ما منتقل کردند، و پاسخ ما این بود که خواسته ما عقب‌نشینی اشغالگران از شمال الغجر است.

این دیدار پس از آن انجام شده است که رسانه‌های صهیونیستی اوایل تیرماه امسال مدعی شده بودند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان دو چادر برپا کرده‌اند و در این چادرها به منظور حضور دائم از ژنراتورهای برق استفاده می‌شود.

این رسانه‌ها برآورد کرده بودند که «تکاوران رضوان» حزب الله در این چادرها مستقر باشند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به خاک لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این روستا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و بخشی از اراضی لبنان همچنان تحت اشغال رژیم صهیویستی است و نیروهای این رژیم بارها تلاش کرده‌اند که از آن عبور کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha